Η ανάπτυξη των αφηγηματικών δεξιοτήτων παιδιών προσχολικής ηλικίας μέσω της αναδιήγησης και της παραγωγής φανταστικών ιστοριών

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να διερευνήσει και να συγκρίνει την επίδραση που ασκούν τρεις στρατηγικές κατανόησης του αφηγηματικού πλαισίου των ιστοριών στις αφηγηματικές δεξιότητες των παιδιών προσχολικής ηλικίας. Οι στρατηγικές αφορούν στην εκπαίδευση των παιδιών στην αναδιήγηση ιστοριών, στην εκπαίδευση των παιδιών στην παραγωγή φανταστικών ιστοριών και στη συνδυαστική εκπαίδευση των παιδιών στην αναδιήγηση και στην παραγωγή φανταστικών ιστοριών. Επίσης, βασικός σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να εξετάσει εάν η επίδραση που ασκούν η στρατηγική της εκπαίδευσης στην αναδιήγηση ιστοριών, η στρατηγική της εκπαίδευσης στην παραγωγή φανταστικών ιστοριών και η συνδυαστική εκπαίδευση στην αναδιήγηση και στην παραγωγή φανταστικών ιστοριών παιδιών προσχολικής ηλικίας στην ανάπτυξη των αφηγηματικών δεξιοτήτων, επηρεάζεται από ενδογενείς και εξωγενείς παράγοντες, οι οποίοι σχετίζονται με την ανάπτυξη των αφηγηματικών ικανοτήτων. Επιπλέον, διερευνήθηκαν οι μακροπρόθεσμες επιδράσεις του πρ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of this study was to investigate and compare the effects of three comprehension strategies of the structural frame of the stories in the development of preschool children’s narrative skills. These strategies concerned children’s practicing in retelling stories, children’s practicing in creating fictional stories and children’s combination of practicing in retelling and creating fictional stories. This study is also aimed to investigate if the effect of practicing the children in retelling stories, in creating fictional stories and the combined strategy in retelling and creating fictional stories, in enhancing preschool children’s narrative skills, affected by internal and external factors related to the development of narrative skills. Furthermore, it investigated the long term effects of this intervention program after children’s entrance to primary school. The sample of this study consisted of 113 children aged 5-6 years old who studied in 10 preschool classes in Chania, ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/42188
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/42188
ND
42188
Εναλλακτικός τίτλος
The development of preschool children's narrative skills through retelling and production of fictional stories
Συγγραφέας
Βρετουδάκη, Ελένη (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Προσχολικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Τάφα Ευφημία
Μανωλίτσης Γεώργιος
Σπαντιδάκης Ιωάννης
Οικονομίδης Βασίλειος
Αμπαρτζάκη Μαρία
Ράλλη Ασημίνα
Μουζάκη Αγγελική
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Αφήγηση κειμένων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
545 σ., εικ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)