Παιχνίδια σοβαρού σκοπού για την εκμάθηση και τη διδασκαλία του προγραμματισμού Η/Υ: σχεδίαση, ανάπτυξη και αξιολόγηση ενός προσαρμόσιμου, εκπαιδευτικού μαζικά πολυχρηστικού διαδικτυακού παιχνιδιών ρόλων

Περίληψη

Η εκμάθηση του προγραμματισμού Η/Υ έχει δημιουργήσει διαχρονικά πολλές δυσκολίες στους μαθητές όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων. Πολλές εκπαιδευτικές προσεγγίσεις έχουν προταθεί στο πέρασμα των ετών, αλλά καμία δε φαίνεται να καλύπτει τις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες και τάσεις. Από την άλλη πλευρά, οι μαθητές της νέας γενιάς χρησιμοποιούν τους υπολογιστές ολοένα και περισσότερο για να παίζουν παιχνίδια και να πλοηγούνται στο διαδίκτυο. Με βάση αυτήν την τάση ορισμένοι ερευνητές αναφέρουν πως αυτή η οπτική χρήσης των υπολογιστών πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη για τον τρόπο εκπαίδευσης των νέων μαθητών. Προς αυτήν την κατεύθυνση, στοχεύουμε σε αυτήν τη διατριβή να ερευνήσουμε τα εκπαιδευτικά παιχνίδια που αναπτύχθηκαν και χρησιμοποιήθηκαν στον τομέα του προγραμματισμού Η/Υ και να αξιολογήσουμε σε ποιο βαθμό αντιμετωπίζουν τις προαναφερθείσες δυσκολίες. Οι σχετικές εργασίες που περιγράφονται αναλυτικά στη διατριβή περιλαμβάνουν ένα πλήθος παιχνιδιών που έχουν αναπτυχθεί για την εκπλήρωσ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Computer programming has for decades posed several difficulties for students of all educational levels. A number of teaching approaches have been proposed over the years but none seems to fulfil the needs of students nowadays. On the other hand, students use computers mainly for playing games and using the Internet, and as quite a few researchers state, this aspect of computers should be taken into account in the way we educate young people. Towards this direction, in this thesis we aimed to initially investigate the educational games developed for and used in the computer programming domain and review to which level they address the aforementioned difficulties. Related work includes a number of games that have been developed towards this goal. However, even though they seem promising examples, they lack features that would allow them to successfully underpin computer programming learning by facing the majority of the identified problems. To this end, we propose a new, advanced Massive ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/41822
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/41822
ND
41822
Εναλλακτικός τίτλος
Serious games for teaching and learning computer programming: design, development and evaluation of a customizable educational massive multiplayer online role-playing game (MMORPG)
Συγγραφέας
Μαλλιαράκης, Χρήστος (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών. Σχολή Επιστημών Πληροφορίας. Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής
Εξεταστική επιτροπή
Σατρατζένη Μαρία
Ρεφανίδης Ιωάννης
Ξυνόγαλος Στυλιανός
Χατζηγεωργίου Αλέξανδρος
Κασκάλης Θεόδωρος
Σακελλαρίου Ηλίας
Οικονομίδης Αναστάσιος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές Επιστήμες
Επιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική
Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογία
Επιστήμη Ηλεκτρολόγου Μηχανικού, Ηλεκτρονικού Μηχανικού, Μηχανικού Η/Υ
Λέξεις-κλειδιά
Παιχνίδια σοβαρού σκοπού; Προγραμματισμός υπολογιστών; Εκπαιδευτική διαδικασία; Ολιστικά πλαίσια εργασίας; Ανάλυση εκπαιδευτικών δεδομένων; Εκπαιδευτικά προγραμματιστικά περιβάλλοντα; Πλαίσιο σχεδίασης; Εκπαιδευτικά παιχνίδια; Μαζικά πολυχρηστικού διαδικτυακού παιχνιδιού ρόλων; Πλαίσιο αξιολόγησης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
224 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)