Διαδικτυακά προσαρμοστικά εκπαιδευτικά παιχνίδια: αξιοποίηση στη διδακτική της πληροφορικής

Περίληψη

Η διατριβή εντάσσεται στο πλαίσιο υποστήριξης της μαθησιακής διαδικασίας, της διδακτικής της Πληροφορικής και ειδικότερα της εκμάθησης εισαγωγικών εννοιών του προγραμματισμού με την αξιοποίηση του διαδικτύου και των προσαρμοστικών εκπαιδευτικών παιχνιδιών. Στα πλαίσια της διατριβής υλοποιήθηκε το διαδικτυακό και προσαρμοστικό εκπαιδευτικό παιχνίδι πολλών χρηστών TALENT, το οποίο στοχεύει στην εκμάθηση εισαγωγικών εννοιών του προγραμματισμού. Σημαντική παράμετρος για τη σχεδίαση και υλοποίηση του TALENT υπήρξε η μελέτη: •των προϋποθέσεων για τη δημιουργία αποτελεσματικών περιβαλλόντων μάθησης, •των κατηγοριών και των χαρακτηριστικών των ηλεκτρονικών εκπαιδευτικών παιχνιδιών,•των μεθοδολογιών για την υποστήριξη της προσαρμοστικότητας σε ηλεκτρονικά εκπαιδευτικά παιχνίδια,•της έννοιας της ροής της βέλτιστης εμπειρίας,•του μοντέλου σχεδίασης ηλεκτρονικών εκπαιδευτικών παιχνιδιών και την υποστήριξη της λειτουργίας του διπλού βρόχου μάθησης,•των δομικών στοιχείων των ηλεκτρονικών εκπαιδευτικ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This PhD Thesis is focused on the framework of supporting the learning process, Computer Science Education and in particular the teaching of programming concepts exploiting Web technologies and adaptive educational games. The goal was the implementation of TALENT, a web-based, multiplayer and adaptive educational game, which aims to support the teaching of introductory programming concepts.An important parameter for the design and implementation of the TALENT was the study of:•The requirements for creating effective learning environments,•The types and characteristics of educational computer games,•The methodologies to support adaptability to educational computer games,•The concept of optimal flow experience•Model design of educational computer games which support the operation of double-loop learning•The guidelines for the design of the educational computer games components,•The importance of learning to program and students’ difficulties,•The mini-languages and mini-environments for ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/29170
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/29170
ND
29170
Εναλλακτικός τίτλος
Web based adaptive educational games: exploitation in computer science education
Συγγραφέας
Μαραγκός, Κωνσταντίνος (Πατρώνυμο: Αχιλλέας)
Ημερομηνία
2012
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών
Εξεταστική επιτροπή
Γρηγοριάδου Μαρία
Χαλάτσης Κωνσταντίνος
Γεωργιάδης Παναγιώτης
Γυφτοδήμος Γεώργιος
Κοτρώνης Ιωάννης
Κόμης Βασίλειος
Παπανικολάου Κυπαρισσία
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμες Ηλεκτρονικών Υπολογιστών & Πληροφορικής
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Προγραμματισμός; Μίνι γλώσσες; Προσαρμοστικά συστήματα; Ηλεκτρονικά εκπαιδευτικά παιχνίδια; Διδακτική πληροφορικής
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
206 σ., πιν., σχημ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)