Αναθεώρηση και στάθμιση της κλίμακας νοημοσύνης του Wechsler για παιδιά - αναθεωρημένης (WISC-R) για ηλικίες από 13 έως 15 ετών στην Ελλάδα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The WISC-R was standardized on a representative sample of Greek school children for the age range 13 - 15 in Greece. (Number of children tested in each age group was 100, total 300.). The reliabilities of the Scale are equivalent to the Americanone in the subtests and I.Q.s, ranging for T.Q.s from 0.89 to 0.93 for the Verbal Scale, from 0.83 to 0.9*1 for the Performance Scale, and from 0.92 to O.96 for the Full Scale. The validities obtained in this study between the WISC-R andteachers ratings range from O.38 to 0.62 for the 13-year-old group,from O.3O to Ο.55 for the l4-year-old group and from 0.1*1 to O.Wfor the 15-year-old group. Furthermore the intercorrelations, sex differences, age differences were found. The order of difficulty of the"items is not the same as that which is given in the WISC-R manual for each subtest, the majority of items are easier for the boys. Item validity as a whole as measuredby the biserial correlation coefficient is satisfactory for the majority of items ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (96.6 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.