Η δυνητική μαθησιακή κοινότητα: κοινωνιο-ψυχολογικές, παιδαγωγικές και τεχνολογικές παράμετροι

Περίληψη

Αντικείμενο της παρούσας διατριβής αποτελεί η παιδαγωγική μελέτη της αξιοποίησης των δυνητικών κοινοτήτων στην τυπική εκπαιδευτική διαδικασία. Για τη μελέτη του φαινομένου επιλέχθηκε η κοινότητα των συντακτών της διαδικτυακής εγκυκλοπαίδειας Wikipedia. Οι κοινότητες, μέσω της κουλτούρας που αναπτύσσουν, αποτελούν οργανισμούς μάθησης τόσο για τις ίδιες ως συλλογικότητες, όσο και για τα μέλη τους. Στην περίπτωση της αξιοποίησης μιας κοινότητας στην εκπαίδευση, τα παλαιότερα μέλη της κοινότητας αλληλεπιδρούν άμεσα με τους μαθητές και τους καθηγητές τους. Μέσω αυτής της συνθήκης, δημιουργούνται ζώνες επικείμενης ανάπτυξης: αυτό που σήμερα μπορούν να κάνουν η μαθητές με τη συνδρομή της κοινότητας, αύριο θα μπορούν να κάνουν μόνοι τους. Η ερευνητική μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε στη συγκεκριμένη διατριβή είναι ένας συνδυασμός θεμελιωμένης θεωρίας και ανάλυσης δικτύων. Η θεμελιωμένη θεωρία χρησιμοποιήθηκε στα πρώτα στάδια της ανάλυσης των εμπειρικών δεδομένων, κατά τις φάσεις της ανοικτής κ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present thesis investigates in the pedagogical use of virtual communities in formal educational settings. For the purpose of this research we studied the community of Wikipedia editors. By developing a special culture, communities form learning organizations for both individuals and groups. When a school takes advantage of a well formed and thriving community, by organizing an appropriate educational activity, the community members interact with both students and their teachers. Under this condition, zones of proximate development are formed: the things that students are capable of doing today with the aid of the community, tomorrow they will be able to do it on their own. The research methodology used in this study combines traditional approaches to the method of Grounded Theory with modern Network Analysis techniques. The Grounded theory was used in the initial phases of data collection and analysis, during open coding and coding interconnection processes. The result of this init ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/40014
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/40014
ND
40014
Εναλλακτικός τίτλος
The virtual learning community: socio-psychological, pedagogical and technological parameters
Συγγραφέας
Μπράιλας, Αλέξιος του Βασίλειος
Ημερομηνία
2013
Ίδρυμα
Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Κοσκινάς Κωνσταντίνος
Παπαμιχαήλ Γιάννης
Δαφέρμος Μανόλης
Μέλλον Ρόμπερτ
Σαμαρτζή Σταυρούλα
Κατερέλος Ιωάννης
Αλεξιάς Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Κοινότητες; Δυνητικές κοινότητες; Μαθησιακές κοινότητες; Βικιπαίδεια; Κουλτούρα; Ψηφιακή κουλτούρα; Θεμελιωμένη θεωρία; Ανάλυση δικτύου; Ανίχνευση κοινοτήτων; Εκπαίδευση; Ηλεκτρονική εκπαίδευση; Πολυπλοκότητα; Θεωρία συστημάτων; Εκπαιδευτική ψυχολογία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
370 σ., εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)