Περίληψη
Η εισαγωγή καινοτόμων προγραμμάτων στην Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση, όπως αυτό της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, απαιτεί κατάλληλα επιμορφούμενους εκπαιδευτικούς και ειδικότερα, Εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής, καθώς, σύμφωνα με ερευνητικά δεδομένα, οι στόχοι της Φυσικής Αγωγής συνδέονται με τους στόχους της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Για το λόγο αυτό, εκπονήθηκε από το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) Μαρώνειας, στα πλαίσια της Διά Βίου Μάθησης για το Περιβάλλον και την Αειφορία, μαζί με τον Υποτομέα των Νέων Τεχνολογιών του Τ.Ε.Φ.Α.Α.-ΔΠΘ, ένα πιλοτικό πρόγραμμα εξ αποστάσεως επιμόρφωσης εκπαιδευτικών. Σκοπός της έρευνας ήταν,να διερευνήσει εάν αυτό το εξ αποστάσεως επιμορφωτικό πρόγραμμα μέσω Διαδικτύου με τη χρήση ψηφιακού βίντεο, μπορεί να καλύψει τις επιμορφωτικές ανάγκες των Εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής (ΕΦΑ), αναπτύσσοντας δεξιότητες τόσο στο σχεδιασμό και στην υλοποίηση περιβαλλοντικών δράσεων όσο και στη χρήση ΤΠΕ με έμφαση στον οπτικό γραμματισμό. Επίσης, διερεύνησε ...
Η εισαγωγή καινοτόμων προγραμμάτων στην Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση, όπως αυτό της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, απαιτεί κατάλληλα επιμορφούμενους εκπαιδευτικούς και ειδικότερα, Εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής, καθώς, σύμφωνα με ερευνητικά δεδομένα, οι στόχοι της Φυσικής Αγωγής συνδέονται με τους στόχους της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Για το λόγο αυτό, εκπονήθηκε από το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) Μαρώνειας, στα πλαίσια της Διά Βίου Μάθησης για το Περιβάλλον και την Αειφορία, μαζί με τον Υποτομέα των Νέων Τεχνολογιών του Τ.Ε.Φ.Α.Α.-ΔΠΘ, ένα πιλοτικό πρόγραμμα εξ αποστάσεως επιμόρφωσης εκπαιδευτικών. Σκοπός της έρευνας ήταν,να διερευνήσει εάν αυτό το εξ αποστάσεως επιμορφωτικό πρόγραμμα μέσω Διαδικτύου με τη χρήση ψηφιακού βίντεο, μπορεί να καλύψει τις επιμορφωτικές ανάγκες των Εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής (ΕΦΑ), αναπτύσσοντας δεξιότητες τόσο στο σχεδιασμό και στην υλοποίηση περιβαλλοντικών δράσεων όσο και στη χρήση ΤΠΕ με έμφαση στον οπτικό γραμματισμό. Επίσης, διερεύνησε αν οι πληροφορίες που πήραν οι ΕΦΑ μετασχηματίστηκαν σε γνώση (μεταγνώση), ώστε εφαρμόζοντάς τες στην πράξη να γίνει αποτελεσματικότερο το εκπαιδευτικό τους έργο. Το επιμορφωτικό πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε μέσω ενός, ειδικά διαμορφωμένου για τις ανάγκες της επιμόρφωσης, καναλιού στο YouTube. Εκτός από το κανάλι δημιουργήθηκε και ομάδα Google, μέσω της οποίας γινόταν η επικοινωνία τόσο μεταξύ των συμμετεχόντων, όσο και των συμμετεχόντων με τους συντονιστές του προγράμματος. Η διάρκειά του ήταν οκτώ εβδομάδες και το θέμα του αφορούσε στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στο σχεδιασμό και την υλοποίηση περιβαλλοντικών προγραμμάτων. Στην έρευνα συμμετείχαν 105 εκπαιδευτικοί, 53 ΕΦΑ (25 άνδρες και 28 γυναίκες), 16 εκπαιδευτικοί της Α/θμιας Εκπ/σης (4 άνδρες και 12 γυναίκες) και 36 εκπαιδευτικοί της Β/θμιας Εκπ/σης (18 άνδρες και 18 γυναίκες), οι οποίοι αποτέλεσαν και τις τρεις ομάδες της επιμόρφωσης. Διερευνήθηκαν οι γνώσεις και οι ικανότητες των ΕΦΑ στο σχεδιασμό και την υλοποίηση περιβαλλοντικών προγραμμάτων, οι απόψεις τους για τη χρήση του Διαδικτύου στην επιμόρφωση, οι απόψεις τους για την αποτελεσματικότητα των οπτικών συμβόλων στην εκπαιδευτική διαδικασία, οι απόψεις τους για τη χρήση πολυμέσων ως μέσο επιμόρφωσης και η αξιολόγηση του τεχνολογικού περιβάλλοντος. Τέλος, διερευνήθηκε αν οι πληροφορίες που έλαβαν κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης μετασχηματίστηκαν σε γνώση. Για τη διερεύνηση των παραπάνω παραμέτρων χρησιμοποιήθηκε περιγραφική στατιστική ανάλυση διακύμανσης με έναν παράγοντα και ανάλυση διακύμανσης με δύο παράγοντες. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα οι ΕΦΑ, βελτίωσαν τις γνώσεις τους και τις ικανότητές τους στο σχεδιασμό και στην υλοποίηση περιβαλλοντικών δράσεων, δήλωσαν ότι είναι σημαντική η χρήση του Διαδικτύου στην επιμόρφωση και υποστήριξαν ότι, με τη χρήση των οπτικών συμβόλων η εκπαιδευτική διαδικασία γίνεται πιο αποτελεσματική. Επίσης, αξιολόγησαν το επιμορφωτικό πρόγραμμα ως πολύ καλά οργανωμένο και κατανοητό και το κανάλι στο YouTube ως ένα πολύ εύχρηστο, πρωτοποριακό και ποιοτικό μέσο επιμόρφωσης. Τέλος, ενισχύθηκαν οι μεταγνωστικές τους ικανότητες στο σχεδιασμό και την υλοποίηση περιβαλλοντικών δράσεων. Συμπερασματικά, ένα εξ αποστάσεως επιμορφωτικό πρόγραμμα μέσω Διαδικτύου με τη χρήση ψηφιακού βίντεο, μπορεί να είναι αποτελεσματικό καλύπτοντας, τόσο τις επιμορφωτικές ανάγκες των ΕΦΑ στο σχεδιασμό και στην υλοποίηση περιβαλλοντικών δράσεων, όσο και ενισχύοντας τις μεταγνωστικές ικανότητές τους στο συγκεκριμένο πεδίο.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The introduction of innovative programs in Primary and Secondary Schools, requires suitable trainnes teachers, especially, Teachers of Physical education as well, according to research data, the objectives of Physical education linked to the objectives of Environmental Education. For this reason, the Center of Environmental Education in Maronia in cooperation with the New Technologies of the Department of Physical Education in Thrace, prepared a pilot project of long distance educational program. The aim of the present study was to investigate whether this long distance educational program, through the internet with the use of digital video, may cover the educational needs ofteachers of physical education, by developing skills in design and implementation of environmental activities as well as the use of ICT emphasizing on optical literacy. The study also investigated if the information taken by the teachers of physical education where transformed in knowledge (metacognition), so as t ...
The introduction of innovative programs in Primary and Secondary Schools, requires suitable trainnes teachers, especially, Teachers of Physical education as well, according to research data, the objectives of Physical education linked to the objectives of Environmental Education. For this reason, the Center of Environmental Education in Maronia in cooperation with the New Technologies of the Department of Physical Education in Thrace, prepared a pilot project of long distance educational program. The aim of the present study was to investigate whether this long distance educational program, through the internet with the use of digital video, may cover the educational needs ofteachers of physical education, by developing skills in design and implementation of environmental activities as well as the use of ICT emphasizing on optical literacy. The study also investigated if the information taken by the teachers of physical education where transformed in knowledge (metacognition), so as to implement them in classroom to make their teaching work more effective. The educational program was implemented through a specially formed YouTube channel. A Google group was also created in order for participants to be able to communicate with one another and with the program’s coordinators. Its duration was eight weeks and its subject was the education of teachers on the design and implementation of environmental programs. The participants were 105 teachers, 53 teachers of physical education (25 male and 28 female), 16 teachers of elementary education (4 male and 12 female) and 36 teachers of secondary education (18 male and 18 female), who formed the three educational groups. The knowledge and abilities of the teachers of physical educationin designing and implementing environmental programs, their views on the use of the internet in education as well as their views on the effectiveness of visual means in th eeducational process and their views on the use of multimedia as a mean for education and assessment of technological environment, were investigated. Finally, the study investigated whether the information received during training were transformed into knowledge. The statistical analysis were used to investigate the above mentioned parameters included descriptive statistics, one-way Anova and two-way Anova. According to the findings, teachers of physical education improved their knowledge and their abilities on the design and implementation of the environmental programs, while they stated that through the use of internet in education is quite important as well as that the use of optical symbols facilitated the educational process. They also assessed highly the educational program saying that it was well organized and easily understood as well as that the YouTube channel was a very innovative, useful and of high quality mean for education. Finally, their metacognition abilities in design and implementation of environmental programs were enhanced. In conclusion, a long distance educational program implemented on the internet with the use of digital video may be quite effective and cover both the educational needs of the teachers of physical education in design and implementation as well as it could enhance their metacognition abilities on the specific field.
περισσότερα