Ο γνωσιοκρατικός χαρακτήρας της σύγχρονης ελληνικής εκπαίδευσης: oρθόδοξη χριστιανοπαιδαγωγική θεώρηση

Περίληψη

Κεντρικό άξονα της εργασίας αποτελεί η με¬λέτη της στρεβλωτικής έννοιας και σημασίας της γνώσης για τον σύγχρονο άνθρωπο υπό το φως της χριστιανοπαιδαγωγικής σκέ¬ψης. Το νέο φαι¬νό¬μενο που αποκαλείται «Γνωσιοκρατία», αναφέρεται, αρχικά, στην και¬νο¬φα¬νή θεώ¬ρηση του όρου «γνώση» και στη μετατροπή-έκπτωσή του σε πλη¬ροφορία και είδηση. Η Γνωσιοκρατία, ως ζήτημα, προκύ¬πτει ύστερα από την παρατή¬ρηση των δραματικών επιστημονικών, κοινω¬νικών, τεχνολογικών, οικονο¬μικών και αξιακών αλλαγών που βιώνουν οι σύγχρονες κοινωνίες. Στο πλαίσιο αυτό, μελετάται ο τρόπος που η νέα σκέψη, εδραιωμένη στο πλαίσιο του Δια¬φωτισμού, καλλιεργεί μία νέα ερμηνεία των πραγμάτων, που αποκαλύπτεται μέσω της αποϊεροποίησης του Θεού και θεοποίησης του ανθρώπου. Eξετάζονται από μία κριτική σκοπιά η νέα επιστημονική σκέψη του 21ου αι. και νέα κοινωνικά μορφώματα, όπως ο ορθολογισμός, η νεωτερικότητα και η μετανεωτερικότητα. Η νέα γνω¬σιοαντίληψη, ως γνωσιο¬κρα¬τική, αναδεικνύεται σκοταδιστική, με αποτέλε¬σμα να ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Central axis of the work is the study of the distorting meaning and importance of knowledge for the modern man under the light of christian pedagogic thinking. The new phenomenon that is called ΄΄gnosiocracy΄΄, refers initially to the novel approach of the term of ΄΄knowledge΄΄ and its conversion-reduction in information. Gnosiocracy as a matter arises after the observation of the dramatic scientific, social, technological, economic and value-changes, experienced by modern societies. In this context, it is studied the way the new thought, established under the Enlightenment, cultivates a new interpretation of things, that is revealed through God's sacralization and deification of the man. It is examined critically the new scientific thinking of the 21st century and new social formations, such as rationality, modernity and postmodernity. The new perception of knowledge as gnosiokratic emerges obscurantistic, that causes "value gaps" because it establishes a new relationship of man with ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/39284
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/39284
ND
39284
Εναλλακτικός τίτλος
The gnosiocratic character of the modern greek education: Orthodox Christian pedagogic approach
Συγγραφέας
Επιμενίδου, Σταυρούλα (Πατρώνυμο: Φώτιος)
Ημερομηνία
2013
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Θεολογική. Τμήμα Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Ρεράκης Ηρακλής
Χρήστου Κωνσταντίνος
Κωτσιόπουλος Κωνσταντίνος
Μποζίνης Κωνσταντίνος
Βάντσος Μιλτιάδης
Στογιαννίδης Αθανάσιος
Ράντζου Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΦιλοσοφία, Ηθική και Θρησκεία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Γνωσιοκρατία; Ορθόδοξη γνωσιολογία; Κοινωνιολογία της σχολικής γνώσης; Εκπαιδευτική πολιτική και μεθοδολογία της διδασκαλίας; Νεωτερικότητα; Μετανεωτερικότητα; Κοινωνία της γνώσης; Σχολική γνώση; Εκπαιδευτική πολιτική; Αναλυτικά προγράμματα σπουδών; Θεωρία - πράξη
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
354, γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)