Η γυναίκα στη Μέση Εκπαίδευση της Κέρκυρας, μέσα από τη δημογραφική αποτύπωση του πληθυσμού του Γυμνασίου Θηλέων Κέρκυρας κατά τα έτη 1945-1976
Περίληψη
Η συγκεκριμένη μελέτη απετέλεσε μία ιστορική δημογραφική μελέτη, καθώς το θέμα της ήταν η ανάδειξη της θέσης της γυναίκας στη Μέση Εκπαίδευση της Κέρκυρας, μέσα από τη δημογραφική αποτύπωση του μαθητικού και εκπαιδευτικού πληθυσμού του Γυμνασίου Θηλέων Κέρκυρας στην περίοδο 1945-1976. Το μέγεθος του εκπαιδευτικού αυτού πληθυσμού, οι αυξομειώσεις του, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του, η χωρική κατανομή και η δυναμική του, σαφώς και εξαρτήθηκαν από το οικονομικό, πολιτικό και πολιτιστικό είναι και γίγνεσθαι της εποχής και μέχρι ένα βαθμό καθορίστηκαν από την κρατούσα κάθε φορά πληθυσμιακή εκπαιδευτική πολιτική. Η καθολικοποίηση της Εκπαίδευσης από τον 19ο αλλά κυρίως στον 20ο αιώνα και η ισότιμη διανομή των μορφωτικών αγαθών, ενώ υπήρξαν βασικά αιτήματα, προσέκρουε σε βασικές μορφές πολυειδών ανισοτήτων πάνω στις οποίες ήταν θεμελιωμένο το κοινωνικό σύστημα του 19ου αιώνα, όπως η αμόρφωτη-ανελεύθερη-απολιτική γυναίκα από τη μία μεριά, και ο μορφωμένος-ελεύθερος-πολιτικός άνδρας από τη ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
This dissertation was a historical demographic study, as its subject was the promotion of the position of women in Secondary Education in Corfu, through the demographic recording of the student and educational population of the Girls' High School of Corfu in the period 1945-1976. The size of this educational population, its fluctuations, its particular characteristics, its spatial distribution and dynamics, clearly depended on the economic, political and cultural environment of the time and were partly influenced by the dominant educational population policy each time. For example, the uncultured woman, without rights and freedoms on the one hand, and the educated-free-political man on the other, or that only the representatives of the bourgeoisie and the middle class had a high level of education, in contrast to their illiteracy and ignorance of popular classes. Inequalities like these made women's struggle for equal participation in educational goods during the 19th and 20th centurie ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (14.18 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.