Η αξιοποίηση των Τ.Π.Ε στη διδακτική της γλώσσας σε μαθητές που αντιμετωπίζουν δυσκολία διατήρησης της προσοχής στο γνωστικό έργο

Περίληψη

Στόχος της παρούσας διδακτορικής διατριβής, η οποία αποτελείται από οχτώ κεφάλαια κατανεμημένα σε δύο μέρη είναι η διερεύνηση της επίδρασης των Τ.Π.Ε (Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών) και συγκεκριμένα του Λογισμικού Εννοιολογικής Χαρτογράφησης (Cmap tools), του Διαδραστικού πίνακα και του βίντεο, στη βελτίωση του γραπτού περιγραφικού λόγου μαθητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που παρουσιάζουν δυσκολία εστίασης της προσοχής τους στο γνωστικό έργο. Για τον προσδιορισμό του μελετώμενου δείγματος χρησιμοποιήθηκε συστοιχία διαγνωστικών εργαλείων που θεωρούνται αξιόπιστα και είναι διεθνώς αναγνωρισμένα και συγκεκριμένα ερωτηματολόγιο με βάση την Ελληνική Κλίμακα Αξιολόγησης ΔΕΠ, το Stroop Test και το Trail Making Test. Έπειτα ακολούθησε ο χωρισμός του δείγματος σε δύο ανεξάρτητες ομάδες που διδάχθηκαν σε δύο διδακτικές ώρες το ίδιο μαθησιακό υλικό. Στη μία ομάδα, αποτελούμενη από 34 μαθητές, η διδασκαλία έγινε με τη συμβολή των Τ.Π.Ε (ομάδα Α), ενώ στην άλλη, αποτελούμενη από ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of the present dissertation, which consists of eight chapters divided into two parts, is to investigate the effects of using the Information and Communication Technologies and specifically of the Concept Mapping Software (CM Tools), the Interactive Whiteboard and video to improve the writing of descriptive essays of students in the secondary level of education with ADD (Attention Deficit Disorder). ADD students were selected and assessed in their use of a combination of distinct educational tools, namely a questionnaire for teachers following the Greek Evaluation Scale (ADD), the Stroop Test and the Trail Making Test. Students were then divided into two research groups consisting of 32 and 34 students respectively and were taught the same educational material within two teaching hours. In the ICT group, the teaching procedure took place with the implementation of the Information and Communication Technologies, while in the non-ICT group, the usual paper-andpencil procedure ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/39234
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/39234
ND
39234
Συγγραφέας
Ρήγα, Ασημίνα
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών . Τμήμα Παιδαγωγικό Ειδικής Αγωγής
Εξεταστική επιτροπή
Ανδρέου Γεωργία
Μήτσης Ναπολέων
Καραγιαννίδης Χαράλαμπος
Γκανά Ελένη
Παπαδοπούλου Μαρία
Παπαρούση Μαρία
Γαλαντόμος Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Ενσωμάτωση ΤΠΕ στη διδασκαλία; ΤΠΕ στη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας; Παιδιά με προβλήματα προσοχής
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
iv, 316 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)