Η συνάντηση των εκπαιδευτικών με τους χαρισματικούς μαθητές: η περίπτωση του γλωσσικού μαθήματος

Περίληψη

Η διατριβή έχει ως αντικείμενο τη διερεύνηση βασικών γνωστικών χαρακτηριστικών των Μαθητών με Υψηλές Μαθησιακές Ικανότητες (ΥΨ.Ι.Μ.) (γενικά και στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας) καθώς και τη διερεύνηση αντιλήψεων και αξιών των εκπαιδευτικών σχετικά με τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Σκοπός της ερευνητικής εργασίας είναι να διαπιστωθεί ο βαθμός επιρροής τόσο των χαρακτηριστικών όσο και των σχετικών αντιλήψεων στη διδακτική πράξη προς την κατεύθυνση της διαφοροποίησης της διδασκαλίας. Για την επίτευξη του ερευνητικού στόχου προσεγγίστηκε το προφίλ 87 μαθητών με άριστη επίδοση σε εξετάσεις εθνικού επιπέδου μέσω συνεντεύξεων με τους διδάσκοντές τους. Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερευνητικό εργαλείο κατασκευασμένο από τον ερευνητή, το οποίο, αφού υπέστη τις απαιτούμενες μετατροπές που υπαγορεύονται από την ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα, αξιοποίησε προϋπάρχουσα δημοσιευμένη κλίμακα εκτίμησης χαρακτηριστικών [Kλίμακα για την Εκτίμηση των Συμπεριφορικών Χαρακτηριστικ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The thesis is intended to explore basic cognitive characteristics of students with high learning ability (generally and in Modern Greek Language discipline) and explore attitudes and values of secondary teachers on these characteristics. The aim of the research is to determine the degree of influence of both the characteristics and related concepts in teaching practice towards the differentiation of teaching.To achieve the research objective, the profile of 87 students with excellent performance in Modern Greek Language discipline on a national examination level was approached, through interviews with their teachers. Participants were asked to answer a research instrument the items of which utilized existing published instrument of J. Renzulli and colleagues (Scales for Rating the Behavioral Characteristics of Superior Students) along with necessary modifications dictated by the Greek educational reality. To draw valid conclusions, data were analyzed on a descriptive and statistical le ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/37794
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/37794
ND
37794
Εναλλακτικός τίτλος
The encounter of teachers with the gifted students: the case of modern greek language discipline
Συγγραφέας
Κόκκινος, Θεόδωρος (Πατρώνυμο: Παναγιώτης)
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Δελλασούδας Λαυρέντιος
Σπανός Γεώργιος
Γκαρή Αικατερίνη
Πολυχρονοπούλου Σταυρούλα
Βέρδης Αθανάσιος
Μιχάλης Αθανάσιος
Πολυχρόνη Φωτεινή
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Χαρισματικοί μαθητές; Μαθησιακά χαρακτηριστικά; Αντιλήψεις εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης; Διδακτικές πρακτικές; Γλωσσικό μάθημα; Μορφές εκπαίδευσης; Προτάσεις τροποποίησης αναλυτικού προγράμματος
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
331 σ., πιν., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)