Διαδικασίες μάθησης παιδιών με υψηλό νοητικό πηλίκο

Περίληψη

Η παρούσα έρευνα διερεύνησε τις διαδικασίες µάθησης µαθητών µε υψηλό νοητικό πηλίκο. Αυτοί οι µαθητές µε αναβαθµισµένη νοητική ικανότητα, ήτοι οι ευφυείς µαθητές, διαθέτουν αυξηµένες και εξαιρετικές δεξιότητες και ικανότητες. Σκοπός του συγκεκριµένου ερευνητικού έργου ήταν η θεωρητική και εµπειρική µελέτη της στρατηγικής ικανότητας των ευφυών µαθητών και η επίδραση της µαθησιακής διαδικασίας στις παραµέτρους της στρατηγικής ικανότητας. Η εξέταση του συγκεκριµένου ερευνητικού έργου πραγµατοποιήθηκε µέσω της σύγκρισης των ευφυών µαθητών µε δύο οµάδες µη ευφυών µαθητών. Συγκεκριµένα, στην έρευνα πήραν µέρος τρεις νοητικές οµάδες: α) µία οµάδα ευφυών µαθητών, β) µία οµάδα µέσων φυσιολογικών µαθητών, και γ) µία οµάδα οριακών µαθητών. Η σύγκριση των τριών νοητικών οµάδων στην επιλογή και χρήση γνωστικών στρατηγικών προσφέρει συµπεράσµατα για τον τρόπο που η νοηµοσύνη, λαµβάνοντας υπόψη το νοητικό πηλίκο, επιδρά στις γνωστικές στρατηγικές, τις οποίες επιλέγουν και χρησιµοποιούν µαθητές, που α ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The effect of two types of feedback on the strategic competence of high, average and borderline intelligent children was examined in the context of a numerosity judgment task. A pretest-intervention-posttest design was used in which children’s strategic competence in the pre- and the posttest session was assessed by means of the choice/no-choice method (Siegler & Lemaire, 1997). The intervention session involved the administration of solely a choice condition to two different feedback groups: half of the participants in each intelligence group received strategy-related feedback and the other half got outcome-related feedback. Results show differential effects of feedback type and intelligence level on several aspects of strategic competence. Educational implications for the gifted group were proposed.

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/18400
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/18400
ND
18400
Εναλλακτικός τίτλος
Learning procedures of children with high intelligence quotient - gifted children
Συγγραφέας
Φουστάνα, Αγγελική
Ημερομηνία
2007
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Παπαδάτος Ιωάννης
Χαλκιά Κρυσταλλία
Πολυχρονοπούλου Σταυρούλα
Ματθαίου Δημήτριος
Καλκάνης Γεώργιος
Κατσίκη-Γκιβάλου Άντα
Μπούφη Ανδρονίκη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Νοημοσύνη, Υψηλή; Μαθησιακή διαδικασία; Ανατροφοδότηση; Γνωστική ικανότητα; Μαθηματικά; Γνωστικές στρατηγικές; Γνωστική ευελιξία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
632 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)