Αντιλήψεις νηπιαγωγών για την πρώιμη ανίχνευση συναισθηματικών και συμπεριφορικών δυσκολιών σε παιδιά προσχολικής ηλικίας: μια πανελλαδική έρευνα

Περίληψη

Η προσχολική ηλικία θεωρείται ως η πλέον κατάλληλη ηλικία για την πρώιμη και έγκυρη ανίχνευση δυσκολιών συμπεριφοράς και συναισθήματος και την εφαρμογή παρεμβάσεων για την αντιμετώπισή τους, πριν αυτές οι δυσκολίες παγιωθούν και εξελιχθούν σε σοβαρές διαταραχές στο μέλλον.Σκοπός της παρούσης μελέτης είναι η διερεύνηση των αντιλήψεων των νηπιαγωγών για τις δυσκολίες συμπεριφοράς και συναισθήματος που παρουσιάζουν τα παιδιά προσχολικής ηλικίας. Για το λόγο αυτό ζητήθηκε από νηπιαγωγούς, σε πανελλαδικό επίπεδο, να ανιχνεύσουν τις δυσκολίες αυτές, κάνοντας χρήση ενός έγκυρου και αξιόπιστου ψυχομετρικού εργαλείου, της Φόρμας Αναφοράς για τον/την Νηπιαγωγό – Βρεφονηπιοκόμο (ΦΑΝ-Β) για παιδιά 1½ - 5 ετών, του Achenbach (Achenbach & Rescorla, 2009).Οι ερευνητικές μας υποθέσεις ήταν : α) η εμφάνιση συναισθηματικών και συμπεριφορικών δυσκολιών εξαρτάται από την ηλικία (νήπιο, προνήπιο), το φύλο του παιδιών, το είδος του σχολείου (κλασσικό, ολοήμερο) στο οποίο φοιτούν, το μέγεθος της τάξης (αριθμ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Preschool age is considered to be the most appropriate for early and valid detection of emotional and behavioral difficulties, as well as the necessary intervention before these difficulties set in and develop into serious disorders later in life.The objective of this study was to assess preschool teachers' perceptions of emotional and behavioral difficulties of preschoolers. To this end, preschool teachers across country were asked to use a reliable and valid psychometric tool, the Achenbach's Caregiver-Teacher Report Form Achenbach's (C-TRF) for ages 11⁄2 -5 (Achenbach & Reschorla, 2009), in order to detect these difficulties.The research hypotheses were: a) emotional and behavioral difficulties are dependent on children age (toddler, preschoolers), sex, type of school (classical, all-day) and class size (number of students), parental occupation, b) preschool teachers most often use alternative assessment methods (systematic observation and recording, assessment file), c) teachers' s ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/36872
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/36872
ND
36872
Εναλλακτικός τίτλος
Perceptions of preschool teachers for the early detection of emotional and behavioral difficulties in preschool children: a nationwide survey
Συγγραφέας
Δώνη, Ελένη (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών
Εξεταστική επιτροπή
Γιώτσα Άρτεμις
Κούτρας Βασίλειος
Μυλωνάκου-Κεκέ Ηρώ
Γκότοβος Αθανάσιος
Κωνσταντίνου Χαράλαμπος
Παπακωνσταντίνου Παναγιώτης
Σακελλαρίου Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Συναισθηματικές δυσκολίες; Συμπεριφορικές δυσκολίες; Προσχολική ηλικία; Ανίχνευση; Αντιλήψεις νηπιαγωγών; Πανελλαδική έρευνα; ΦΑΝ-Β του Achenbach
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
531 σ., πιν., γραφ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)