Περίληψη
Σκοπός της διδακτορικής διατριβής ήταν να αποδείξει τη χρησιμότητα του Παιδαγωγικού Σεναρίου (ΠΣ) ως βασικού τρόπου εκμάθησης της γαλλικής ως ξένης γλώσσας (ΓΞΓ), με στόχο την απόκτηση πιστοποιητικού γλωσσομάθειας επιπέδου Α1 και Α2 του ΚΠΓ ή/και του DELF.Στα εισαγωγικά κεφάλαια, ορίζονται η προβληματική και οι υποθέσεις εργασίας, οι οποίες κατεύθυναν τη δομή της διδακτορικής διατριβής και εξετάζονται διεξοδικά τα Προγράμματα Σπουδών της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης τα οποία αφορούν στη διδασκαλία/εκμάθηση της ΓΞΓ. Συγκεκριμένα, μελετήθηκαν: το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών (ΔΕΠΠΣ), τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (ΑΠΣ) και το Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών για τις Ξένες Γλώσσες (ΕΠΣ-ΞΓ) σε συνδυασμό με το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Ξένες Γλώσσες (ΚΕΠΑ). Εντοπίζεται το κενό στα ΔΕΠΠΣ και ΑΠΣ σχετικά με την ένταξη του ΠΣ, ενώ στο ΕΠΣ-ΞΓ γίνεται αναφορά στη μεθοδολογία του ΠΣ.Στα επόμενα κεφάλαια παρουσιάζεται η επιστημολογική προσέγγιση του ΠΣ, η οποία αποτελεί ...
Σκοπός της διδακτορικής διατριβής ήταν να αποδείξει τη χρησιμότητα του Παιδαγωγικού Σεναρίου (ΠΣ) ως βασικού τρόπου εκμάθησης της γαλλικής ως ξένης γλώσσας (ΓΞΓ), με στόχο την απόκτηση πιστοποιητικού γλωσσομάθειας επιπέδου Α1 και Α2 του ΚΠΓ ή/και του DELF.Στα εισαγωγικά κεφάλαια, ορίζονται η προβληματική και οι υποθέσεις εργασίας, οι οποίες κατεύθυναν τη δομή της διδακτορικής διατριβής και εξετάζονται διεξοδικά τα Προγράμματα Σπουδών της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης τα οποία αφορούν στη διδασκαλία/εκμάθηση της ΓΞΓ. Συγκεκριμένα, μελετήθηκαν: το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών (ΔΕΠΠΣ), τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (ΑΠΣ) και το Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών για τις Ξένες Γλώσσες (ΕΠΣ-ΞΓ) σε συνδυασμό με το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Ξένες Γλώσσες (ΚΕΠΑ). Εντοπίζεται το κενό στα ΔΕΠΠΣ και ΑΠΣ σχετικά με την ένταξη του ΠΣ, ενώ στο ΕΠΣ-ΞΓ γίνεται αναφορά στη μεθοδολογία του ΠΣ.Στα επόμενα κεφάλαια παρουσιάζεται η επιστημολογική προσέγγιση του ΠΣ, η οποία αποτελεί το απαραίτητο θεωρητικό υπόβαθρο για την ένταξη του ΠΣ στην τάξη. Ακολουθεί η έρευνα πεδίου με διττό στόχο: αφενός, να διερευνηθούν τα ενδιαφέροντα, οι ανάγκες των μαθητών και η διάθεσή τους ως προς τη διδασκαλία/εκμάθηση της ΓΞΓ, καθώς και η στάση και διάθεση των καθηγητών ως προς την ένταξη των νέων τεχνολογιών στην τάξη της ΓΞΓ. Η έρευνα διεξήχθη σε 51 δημόσια Γυμνάσια της περιοχής του Πειραιά και συμμετείχαν μέσω ερωτηματολογίου 2.146 μαθητές και 56 διδάσκοντες τη Γαλλική.Με βάση τα ποιοτικά αποτελέσματα της έρευνας, εκπονήθηκαν συγκεκριμένα πλαίσια-μήτρες που αποτελούν τον πυρήνα της διδακτορικής διατριβής, και βάσει των οποίων ο διδάσκων μπορεί να δημιουργήσει το δικό του ΠΣ, ανάλογα με τις ανάγκες και το επίπεδο γλωσσομάθειας των μαθητών του. Επίσης, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην ένταξη και χρήση των νέων τεχνολογιών μέσω του ΠΣ, ακολουθώντας τις φάσεις του ΠΣ και το διδακτικό περιεχόμενό του, τα οποία καθορίστηκαν και παρουσιάζονται στην παρούσα έρευνα. Οι δοκιμασίες του ΚΠΓ και του DELF επιπέδου Α1&Α2 αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης για το περιεχόμενο του ΠΣ, δεδομένου ότι οι μαθητές μέσω αυτών εξοικειώνονται με τη διαδικασία εξετάσεων για την απόκτηση πιστοποίησης. Εφαρμόστηκαν πέντε ΠΣ σε τρεις τάξεις του Γυμνασίου με στόχο την προετοιμασία των μαθητών για τις εξετάσεις του ΚΠΓ στα επίπεδα Α1&Α2. Υπήρξε θετική ανταπόκριση και τα αποτελέσματα επιβεβαίωσαν τις υποθέσεις εργασίας.Η διδακτορική διατριβή ολοκληρώνεται με τη διατύπωση των γενικών συμπερασμάτων που απορρέουν από τα επιμέρους συμπεράσματα των κεφαλαίων.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The aim of the thesis was to demonstrate the value of the educational scenario as the basic mode of learning French as a foreign language in order to acquire an A1 and A2 language certificate of the KPG and/or DELF.The introductory chapters define the problem and the assumptions which guided the structure of the thesis and thoroughly examine the secondary education curricula in relation to the teaching/learning of French as a foreign language. In particular, the Cross-thematic Curriculum Framework for the Compulsory Education (DEPPS), the French Language Curriculum (APS), and the Unified Curriculum for the Foreign Languages (EPS-XG) were investigated concerning the Common European Framework of Reference for languages (CEFR). While the EPS-XG makes reference to the educational scenario methodology, little – if not nothing at all – is reported about it in the CCFCE and the analytic curricula.In the subsequent chapters, the epistemological approach of the educational scenario is presented ...
The aim of the thesis was to demonstrate the value of the educational scenario as the basic mode of learning French as a foreign language in order to acquire an A1 and A2 language certificate of the KPG and/or DELF.The introductory chapters define the problem and the assumptions which guided the structure of the thesis and thoroughly examine the secondary education curricula in relation to the teaching/learning of French as a foreign language. In particular, the Cross-thematic Curriculum Framework for the Compulsory Education (DEPPS), the French Language Curriculum (APS), and the Unified Curriculum for the Foreign Languages (EPS-XG) were investigated concerning the Common European Framework of Reference for languages (CEFR). While the EPS-XG makes reference to the educational scenario methodology, little – if not nothing at all – is reported about it in the CCFCE and the analytic curricula.In the subsequent chapters, the epistemological approach of the educational scenario is presented, which comprises the necessary theoretical background for its implementation in the classroom situation. A research was carried out with a purpose not only to investigate learners’ interests, needs and attitude towards teaching/learning French as a foreign language, but also teachers’ stance regarding the use of new technologies in the teaching of French in the foreign language classroom. The research was conducted in 51 Junior High Schools of Piraeus with the assistance of 2.146 students and 56 teachers of French who willingly completed the given questionnaires.Based on the qualitative research results, certain frameworks were elaborated, which consist the core of the thesis and that allowed the instructor to create his/her own educational scenario based on learners’ needs and level of competence. Moreover, great emphasis is placed on the integration and use of new technologies through the educational scenario, following the curriculum phases and instructive content, as defined and presented in the current research. The Α1 & Α2 level KPG and DELF activities influenced the content of the educational scenario, since learners tend to rely on such activities in order to familiarize themselves with the testing procedure as a means of acquiring a language certificate. Five educational scenarios were implemented in three Junior High School classes aiming to prepare learners for the A1 & A2 level KPG exams. There was a positive response and the outcomes confirmed the assumptions. The thesis concludes by drawing upon the findings of the individual chapters.
περισσότερα