Η βιοπαιδαγωγική-διδακτική αρχή της εμπέδωσης στο μάθημα της βιολογίας: θεωρητική και εμπειρική προσέγγιση

Περίληψη

Aντικείμενο της εργασίας είναι η βιβλιογραφική ανασκόπηση της σχέσης του βιολογικού υπόβαθρου του μαθητή με τη μαθησιακή διεργασία, καθώς και ο πειραματικός έλεγχος της νέας θεωρίας μάθησης του Βιοπαιδαγωγισμού, όπως και η πειραματική διερεύνηση της διδακτικής αρχής της εμπέδωσης υπό το πρίσμα του Βιοπαιδαγωγισμού στο μάθημα της Βιολογίας σε μαθητές στην αρχή της εφηβείας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.Στο πρώτο, θεωρητικό τμήμα της εργασίας γίνεται μια σύντομη ιστορική αναδρομή σχετικά με το εννοιολογικό περιεχόμενο και τη σημασία της μαθησιακής ικανότητας/δεξιότητας, τη διαφορετικότητα στην προσέγγιση της μαθησιακής διεργασίας και το πλήθος των διαφορετικών μοντέλων μάθησης που υιοθέτησε ο κοινωνικός ιστός, καθώς και τις εξαιρετικά υψηλής εξειδίκευσης, τεχνογνωσίας και διεπιστημονικότητας επιστημονικές συνθήκες της σύγχρονης κοινωνίας, που οδηγούν στην αναθεώρηση γνωστών θεωρητικών πλαισίων σχετικά με την παιδαγωγική, τη μάθηση και τη διδακτική μεθοδολογία. Ακολουθεί μια συγκριτική βιβ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Our research focuses on the theoretical review of the relationship of the biological background of a pupil with his/her learning capacity, as well as on the experimental application of the new learning theory of Biopedagogism in the teaching/learning/assessment (T-L-A) of biology to pupils in the crucial early adolescent High School (HS) stage.The first part begins with an introductory historical overview of the conceptual content and the importance of the learning capacity, of the diversity in the approach of the learning process and of the many different learning models adopted by the social fabric. We refer to the characteristics of modern society and the interdisciplinary, of extremely high specialization and expertise scientific conditions that have lead to the revision of known theoretical frameworks and concepts in both pedagogy and didactics. An analysis of the content of the concepts learning, consolidation and performance and the relationship between competences, skills and l ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/36833
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/36833
ND
36833
Εναλλακτικός τίτλος
The biopedagogical-didactical principle of learning in the teaching of biology: theoretical and empirical approach
Συγγραφέας
Νικήτα, Βενετία (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Θεολογική. Τμήμα Θεολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Κογκούλης Ιωάννης
Αλαχιώτης Σταμάτης
Μητροπούλου Βασιλική
Καρατζιά-Σταυλιώτη Ελένη
Μπίκος Κωνσταντίνος
Ράντζου Μαρία
Στογιαννίδης Αθανάσιος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΒιολογία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Μάθηση; Βιοπαιδαγωγισμός; Θεωρίες μάθησης; Διδακτική βιολογίας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
541 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)