ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΕΠΙ ΜΕΡΟΥΣ ΕΝΟΤΗΤΩΝ ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

Περίληψη

ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΚΑΝ ΚΑΙ ΜΕΛΕΤΗΘΗΚΑΝ ΟΙ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ, Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΠΑΡΑΓΟΝΤΩΝ ΤΟΥ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΥ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΛΟΝΤΟΣ ΕΠΙ ΤΗΣ ΠΡΟΥΠΑΡΧΟΥΣΑΣ, ΑΠΟΚΤΩΜΕΝΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΣΑΣ ΓΝΩΣΗΣ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΡΙΤΗΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΗΛΙΚΙ ΑΣ 14-15 ΕΤΩΝ (N=468). ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΟ ΤΕΣΤ, ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ, ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΠΟΥ ΔΙΔΑΞΑΝ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΙ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ. ΤΑ ΚΥΡΙΟΤΕΡΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΗΣΑΝ: ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΜΕ ΔΙΑΜΟΡΦΩΜΕΝΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΕΚ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ ΑΥΤΕΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΓΕΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΕΝΩ ΑΥΤΕΣ ΠΥΟ ΑΦΟΡΟΥΝ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΗ ΓΝΩΣΗ ΕΠΙΔΕΧΟΝΤΑΙ ΑΛΛΑΓΩΝ ΠΟΥ ΜΕΡΙΚΕΣ ΦΟΡΕΣ ΔΙΑΤΗΡΟΥΝΤΑΙ ΜΕΧΡΙΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ. ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΣΑΝ ΑΠ ΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΠΗΓΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ. ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΔΕΝ ΘΕΩΡΟΥΝ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΛΛΗΛΑ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΜΕΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΔΑΞΟΥΝ ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗ ΤΡΙΤΗ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ. Η ΠΡΟΥΠΑΡΧΟΥΣΑ ΓΝΩΣΗΕΙΝΑΙ ΧΑΜΗΛΗ, Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΑΥΞΑΝΕΙ ΤΗ ΓΝΩΣΗ ΑΛΛΑ Η ΠΑ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

SECONDARY PUPILS' ALTERNATIVE CONCEPTS AND KNOWLEDGE OF SELECTED BIOLOGY ITEMSWAS STUDIED. ALTERNATIVE CONCEPTS WERE IDENTIFIED, PRIOR, ACQUIRED AND REMAINING KNOWLEDGE, OF SELECTED ENVIRONMENTAL BIOLOGY ITEMS AND THE INFLUENCE OF CERTAIN FACTORS FROM FAM ILY AND LEARNING ENVIRONMENT WERE STUDIED. THE SAMPLE CONSISTED OF 468 PUPILS OF TEN SECONDARY SCHOOLS IN THE DEPARTMENT OF KORINTHIAAND THE SURVEY TOOK PLACE DURING THE SCHOOL YEAR 1992-1993. DIAGNOSTIC TEST, QUESTIONNAIRES, CONFERENCES WITH THE TEACHERS AND SCORES ANALYSIS USED. THE PRINCIPAL FINDINGS WERE: PUPILS COME TO CLASSROOM LESSONS WITH WELL ESTABLISHEDIDEAS; THE ONES CONCERNING SPECIALIZED ITEMS ARE SUSCEPTIBLE TO CHANGES SOME OF WHICH REMAIN TILL THE END OF SCHOOL YEAR. THE HANDBOOK IS THE ONL Y INFORMATION SOURCE DURING THE LESSONS. TEACHERS DON'T CONSIDER THEMSELVES SUFFICIENTLY PREPARED FOR TEACHING BIOLOGY. PUPILS' PRIOR KNOWLEDGE IS AT LOW LEVEL, TEACHING IMPROVES KNOWLEDGE BUT THE REMAINING ONE IS AGAI ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/10604
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/10604
Εναλλακτικός τίτλος
DIDACTIC APPROACH OF SEVERAL BIOLOGY TOPICS WITH EMPHASIS ON COMPREHENSION OF PHYSICAL ECOSYSTEMS PROCESSES
Συγγραφέας
ΤΑΡΤΑΡΗΣ, ΧΡΙΣΤΟΣ
Ημερομηνία
1997
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΚΥΡΙΑΚΟΣ
ΤΣΙΑΚΑΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΣΤΑΜΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΨΥΛΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
ΤΡΕΣΣΟΥ-ΜΥΛΩΝΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
ΚΟΥΜΑΡΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΤΣΕΛΦΕΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Αναπνοή; Βιολογία; Διδακτική; Θερμοκρασία; Νερά; Ρύπανση; Φως; Φωτοσύνθεση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά