Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων για τους μαθητές με προβλήματα στη νοητική τους ανάπτυξη που φοιτούν σε δημοτικά σχολεία ειδικής αγωγής

Περίληψη

Η επικράτηση της «πολιτικής της ένταξης» στον ελλαδικό χώρο είχε ως αποτέλεσμα να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στη φοίτηση των μαθητών με νοητική ανεπάρκεια στο πλαίσιο της γενικής εκπαίδευσης, με συνακόλουθη περιθωριοποίηση των δημοτικών σχολείων ειδικής αγωγής. Οι μαθητές με νοητική ανεπάρκεια εμφανίζουν περιορισμούς σε γνωστικό και μαθησιακό επίπεδο, οι οποίοι δεν τους επιτρέπουν να ανταποκριθούν στους στόχους του γενικού αναλυτικού προγράμματος. Ταυτόχρονα, τα κοινωνικά χαρακτηριστικά της νοητικής ανεπάρκειας, που αφορούν στις κοινωνικές σχέσεις, στο στίγμα και στον αυτοπροσδιορισμό αναδεικνύουν δύο κρίσιμα ζητήματα. Το πρώτο είναι το ζήτημα της αυτονομίας-ανεξαρτησίας-αυτοπροσδιορισμού και το δεύτερο το ζήτημα των κοινωνικών σχέσεων. Τα ζητήματα αυτά είναι κρίσιμα, τόσο για την ποιότητα της ζωής τους, όσο και για την κοινωνική τους υπόσταση.Ένας μεγάλος αριθμός αυτών των μαθητών φοιτούν στα δημοτικά σχολεία ειδικής αγωγής, όπου δεν υπάρχει ένα ενιαίο πρόγραμμα. Αυτή η πραγματικότητα αν ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The prevalence of the “policy of inclusion” in Greece promoted the inclusion of intellectually disabled students into mainstream settings with consequent marginalization of the public special school. Intellectually disabled students face cognitive and learning limitations which do not enable them to respond to the objectives of the mainstream curriculum. At the same time, the social characteristics of intellectual disability that concern social relationships, stigmatization and self-determination, highlight two critical issues. Firstly, the autonomy-independence-self-determination issue and secondly, the issue of social relationships. Both these issues are critical for the quality of the intellectually disabled student’s life and for their entity as social beings.A large number of these students attend special schools of primary education, in which there is no common curriculum. This fact gives rise to the need for a type of education that would support the real needs of the intellectu ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/36370
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/36370
ND
36370
Εναλλακτικός τίτλος
Assessing educational programs for intellectually disabled students in special primary schools
Συγγραφέας
Σταγιόπουλος, Πέτρος του Βασίλειος
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Τομέας Ψυχολογίας και Ειδικής Αγωγής
Εξεταστική επιτροπή
Μπάρμπας Γεώργιος
Τζουριάδου Μαρία
Αγγελοπούλου - Σακαντάμη Νικολέττα
Καρτασίδου Λευκοθέα
Πρώιου Χαρίκλεια
Τζιβινίκου Σωτηρία
Μενεξές Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Νοητική ανεπάρκεια; Ειδικά δημοτικά σχολεία; αξιολόγηση μαθητή; Αυτοπροσδιορισμός; αυτόνομη διαβίωση; Κοινωνικές σχέσεις; λειτουργικά προγράμματα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
350 σ., πιν., γραφ., ευρ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)