Περίληψη
Αντικείμενο της Διδακτορικής Διατριβής είναι ο θεσμός της μετεκπαίδευσης των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα, με τη συμμετοχή τους σε προγράμματα ή κύκλους μεταπτυχιακών σπουδών, που οδηγεί στην απόκτηση μεταπτυχιακού τίτλου, μέσω της χορήγησης εκπαιδευτικής άδειας με αποδοχές. Προκειμένου να εξαχθούν ποιοτικά και ποσοτικά συμπεράσματα, σχετικά με το θέμα, για το ερευνώμενο χρονικό διάστημα (1988-2003), αντλήθηκαν στοιχεία από τα σχετικά αρχεία του Υπουργείου Παιδείας και του Κ.Υ.Σ.Δ.Ε. (Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης), καθώς και από την επεξεργασία κατάλληλου Ερωτηματολογίου, που συμπληρώθηκε από δείγμα 283 καθηγητών και καθηγητριών, από διάφορες περιοχές της χώρας, οι οποίοι μετεκπαιδεύτηκαν κατά το εν λόγω χρονικό διάστημα. Σκοπός της έρευνας είναι η μελέτη της ιστορικής αναδρομής και του νομοθετικού πλαισίου της μετεκπαίδευσης των εκπαιδευτικών διαχρονικά μέχρι σήμερα, σε συ ...
Αντικείμενο της Διδακτορικής Διατριβής είναι ο θεσμός της μετεκπαίδευσης των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα, με τη συμμετοχή τους σε προγράμματα ή κύκλους μεταπτυχιακών σπουδών, που οδηγεί στην απόκτηση μεταπτυχιακού τίτλου, μέσω της χορήγησης εκπαιδευτικής άδειας με αποδοχές. Προκειμένου να εξαχθούν ποιοτικά και ποσοτικά συμπεράσματα, σχετικά με το θέμα, για το ερευνώμενο χρονικό διάστημα (1988-2003), αντλήθηκαν στοιχεία από τα σχετικά αρχεία του Υπουργείου Παιδείας και του Κ.Υ.Σ.Δ.Ε. (Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης), καθώς και από την επεξεργασία κατάλληλου Ερωτηματολογίου, που συμπληρώθηκε από δείγμα 283 καθηγητών και καθηγητριών, από διάφορες περιοχές της χώρας, οι οποίοι μετεκπαιδεύτηκαν κατά το εν λόγω χρονικό διάστημα. Σκοπός της έρευνας είναι η μελέτη της ιστορικής αναδρομής και του νομοθετικού πλαισίου της μετεκπαίδευσης των εκπαιδευτικών διαχρονικά μέχρι σήμερα, σε συνδυασμό με τις εκάστοτε πολιτικο-κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες της χώρας. Επίσης η ανάλυση όλων των σχετικών με το θέμα παραμέτρων (όπως π.χ. οι προϋποθέσεις χορήγησης εκπαιδευτικής άδειας, η διαδικασία επιλογής των εκπαιδευτικών για μετεκπαίδευση, οι συμβατικές τους υποχρεώσεις, η διαδικασία πιστοποίησης της μετεκπαίδευσής τους, τα κίνητρα για μετεκπαίδευση, η σχετική με το θέμα εκπαιδευτική πολιτική, οι εκπαιδευτικές ανισότητες που προκύπτουν, η οικονομική διάσταση της μετεκπαίδευσης κ.λ.π.). Ακόμη, η έρευνα αποσκοπεί στην επισήμανση και ανάδειξη των στρεβλώσεων του θεσμού, στην εξαγωγή συμπερασμάτων και στη διατύπωση προτάσεων για τη βελτίωση λειτουργίας του θεσμού. Η μέθοδος που ακολουθήθηκε για την έρευνα είναι βασικά η τεχνική της ανάλυσης περιεχομένου εκπαιδευτικών ντοκουμέντων, όπως είναι το πρωτογενές υλικό από τα αρχεία του Υπουργείου Παιδείας και ιστορικών τεκμηρίων (Νόμοι, Διατάγματα κ.λ.π.), σε συνδυασμό με την ιστορικο-συγκριτική μέθοδο. Προκειμένου να συλλεχθεί επιπλέον πρωτογενές υλικό, πέρα από την ταχυδρομική ή ηλεκτρονική διακίνηση του ανώνυμου Ερωτηματολογίου, χρησιμοποιήθηκε και η μέθοδος της δομημένης ερευνητικής συνέντευξης, με προσωπική ή τηλεφωνική επικοινωνία, με εκπαιδευτικούς που μετεκπαιδεύτηκαν, κατά το ερευνώμενο χρονικό διάστημα. Με πίνακες και γραφήματα γίνεται προσπάθεια ποιοτικής και ποσοτικής αποτίμησης της μετεκπαίδευσης μακράς διάρκειας των εκπαιδευτικών για το χρονικό διάστημα 1988-2003. Τα συμπεράσματα της έρευνας μπορούν να συμβάλλουν, σε συνδυασμό με τις προτάσεις που διατυπώνονται, στην αντιμετώπιση των στρεβλώσεων και στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας του ερευνώμενου θεσμού.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The object of this PhD research is the precept of postgraduate training of teachers within secondary education in Greece, with their participation in programs or cycles of postgraduate studies, which leads to the obtaining of a postgraduate title / degree, through granting of educational leave with pay. In order to extrapolate qualitative and quantitative conclusions relevant to the subject, for the studied period 1988-2003, data were retrieved from the respective records of the Ministry of Education and the Central Service Board of Secondary Education (Κ.Υ.Σ.Δ.Ε.), as well as through the development of a suitable questionnaire that was completed by a sample of 283 male and female high-school teachers from various regions of the country, who undertook postgraduate studies during that period. The aim of research is the study of the historical retrospection and legislative framework of postgraduate training of high-school teachers over time until today, in the context of the respective p ...
The object of this PhD research is the precept of postgraduate training of teachers within secondary education in Greece, with their participation in programs or cycles of postgraduate studies, which leads to the obtaining of a postgraduate title / degree, through granting of educational leave with pay. In order to extrapolate qualitative and quantitative conclusions relevant to the subject, for the studied period 1988-2003, data were retrieved from the respective records of the Ministry of Education and the Central Service Board of Secondary Education (Κ.Υ.Σ.Δ.Ε.), as well as through the development of a suitable questionnaire that was completed by a sample of 283 male and female high-school teachers from various regions of the country, who undertook postgraduate studies during that period. The aim of research is the study of the historical retrospection and legislative framework of postgraduate training of high-school teachers over time until today, in the context of the respective political and socioeconomic circumstances of the country. Furthermore, the analysis of all relevant to the subject parameters (e.g. conditions for granting a sabbatical, the process of selection of teachers for further training, their contractual obligations, the certification process of their postgraduate training, incentives for training, the relevant to the subject educational policy, educational inequalities that arise, the financial dimension of postgraduate training, etc.). In addition, the research aims to identify and highlight the distortions of the institution, to draw conclusions and make suggestions for the improvement of the function of the institution. The methodology adopted for the research is basically the technique of content analysis of educational documents, such as the primary material from the archives of the Ministry of Education and historical documents (laws, decrees, etc.), in combination with the historicalcomparative method. In order to collect additional primary material, beyond the postal or electronic distribution (mailing) of the anonymous questionnaire, the method of structured research interview was used, via personal or telephone contact with high-school teachers that received post-graduate training in the period investigated. Using tables and graphs, a qualitative and quantitative assessment of long-term postgraduate training of high-school teachers, for the period 1988-2003, is being illustrated. The findings of this research may contribute, along with suggestions, to the improvement of the respondent institution
περισσότερα