Περίληψη
Στην διατριβή εξετάζονται λεπτομερώς τα ζητήματα έρευνας και διάσωσης στο χώρο του Αιγαίου Πελάγους, έχοντας ως βάση το υφιστάμενο διεθνές και εθνικό νομικό πλαίσιο, εστιάζοντας στα σημεία σύμφωνα με τα οποία ανατέθηκε στην Ελλάδα η άσκηση αρμοδιότητας της έρευνας και διάσωσης στο FIR Αθηνών. Επίσης εξετάζονται οι υπηρεσίες έρευνας και διάσωσης που παρέχει η Ελλάδα στο χώρο του Αιγαίου Πελάγους, τα νέα συστήματα που έχουν αναπτυχθεί για τον έλεγχο της θαλάσσιας κυκλοφορίας, τα οποία συνδράμουν την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, τις αμφισβητήσεις της Τουρκίας στις αρμοδιότητες που ασκεί η Ελλάδα σε θέματα έρευνας και διάσωσης στο FIR Aθηνών, προβλήματα που δημιουργούνται από τις αμφισβητήσεις αυτές και οι εξελίξεις μετά την αναθεώρηση του Παραρτήματος 12 της Σύμβασης του Σικάγο.Ακόμη περιγράφεται πως αναπτύσσεται η έρευνα και διάσωση από τις αρμόδιες αρχές των κρατών της Νοτιοανατολικής Μεσογείου και συγκεκριμένα από την Κύπρο. Ιδιαίτερα η εξέταση εφαρμογής της έρευνας και δι ...
Στην διατριβή εξετάζονται λεπτομερώς τα ζητήματα έρευνας και διάσωσης στο χώρο του Αιγαίου Πελάγους, έχοντας ως βάση το υφιστάμενο διεθνές και εθνικό νομικό πλαίσιο, εστιάζοντας στα σημεία σύμφωνα με τα οποία ανατέθηκε στην Ελλάδα η άσκηση αρμοδιότητας της έρευνας και διάσωσης στο FIR Αθηνών. Επίσης εξετάζονται οι υπηρεσίες έρευνας και διάσωσης που παρέχει η Ελλάδα στο χώρο του Αιγαίου Πελάγους, τα νέα συστήματα που έχουν αναπτυχθεί για τον έλεγχο της θαλάσσιας κυκλοφορίας, τα οποία συνδράμουν την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, τις αμφισβητήσεις της Τουρκίας στις αρμοδιότητες που ασκεί η Ελλάδα σε θέματα έρευνας και διάσωσης στο FIR Aθηνών, προβλήματα που δημιουργούνται από τις αμφισβητήσεις αυτές και οι εξελίξεις μετά την αναθεώρηση του Παραρτήματος 12 της Σύμβασης του Σικάγο.Ακόμη περιγράφεται πως αναπτύσσεται η έρευνα και διάσωση από τις αρμόδιες αρχές των κρατών της Νοτιοανατολικής Μεσογείου και συγκεκριμένα από την Κύπρο. Ιδιαίτερα η εξέταση εφαρμογής της έρευνας και διάσωσης από την Κύπρο είναι πολύ σημαντική. Αυτό γιατί από το 1974 το βόρειο τμήμα της Κύπρου είναι υπό κατοχή από την Τουρκία, και η τελευταία έχει οριοθετήσει ως ζώνη ευθύνης της για παροχή υπηρεσιών έρευνας και διάσωσης σε αεροπορικά και ναυτικά ατυχήματα με δηλωσή της το 1989 στον ΙΜΟ, μέρος της Μαύρης Θάλασσας, τμήμα του Αιγαίου ανατολικά του 25ου Μεσημβρινού και μέρος της ανατολικής Μεσογείου, με το κατεχόμενο τμήμα της βόρειας Κύπρου και τμήμα του FIR Λευκωσίας (Nicosia).Στο πλαίσιο αυτό η διατριβή αναπτύσσεται σε τρία μέρη τα οποία περιέχουν τα εξής κεφάλαια:Στο πρώτο μέρος τα εξής τρία κεφάλαια: Α.- Τις δικαιοδοσίες και αρμοδιότητες στον εθνικό εναέριο χώρο. Β.- Την οριοθέτηση του εναέριου χώρου και ειδικότερα την αποτύπωση του ελληνικού εναέριου χώρου διεθνώς και τις αμφισβητήσεις της Τουρκίας στο συγκεκριμένο θέμα. Γ.- Τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας και πιο συγκεκριμένα τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας στις περιοχές πληροφόρησης πτήσεων.Στο δεύτερο μέρος τα εξής τέσσερα κεφάλαια: Α.-Την παροχή υπηρεσιών αεροπορικής και θαλάσσιας έρευνας και διάσωσης από την Ελλάδα. Β.-Την οργάνωση των υπηρεσιών έρευνας και διάσωσης στην Ελλάδα. Γ.- Την οργάνωση των υπηρεσιών έρευνας και διάσωσης στην Τουρκία.Δ.-Τις ελληνοτουρκικές σχέσεις τα τελευταία σαράντα χρόνια, έχοντας ως αφετηρία το έτος 1974, οπότε η Τουρκία άρχισε να εφαρμόζει αναθεωρητική πολιτική έναντι της Ελλάδας.Στο τρίτο μέρος αναπτύσσεται το κεφάλαιο σχετικά με την παροχή υπηρεσιών έρευνας και διάσωσης στη νοτιοανατολική Μεσόγειο, και ειδικότερα πως αυτές αναπύσσονται στην Κύπρο καθώς και το καθεστώς για το FIR της Λευκωσίας.Τέλος η διατριβή ολοκληρώνεται με την παράθεση συμπερασμάτων που προέκυψαν από την ανάπτυξη της.ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ: ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΚΑΙΟΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ: ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΔΙΑΣΩΣΗ, ΕΝΑΕΡΙΟΣ ΧΩΡΟΣ, ΕΝΑΕΡΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ, ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΠΤΗΣΕΩΝ, ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΩΣΗΣ, ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ KAI ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΠΛΟΙΩΝ, ΕΛΛΑΔΑ, ΤΟΥΡΚΙΑ, NOTIOΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
In the present study are examined in detail the search and rescue issues in the Aegean Sea, having as basis the existing international and national legal framework, focusing on points according to which was assigned to Hellas the exercise of jurisdiction on search and rescue in Athens FIR.Also is examined search and rescue services provided by Hellas in the Aegean Sea, the new systems that have been developed concerning the control of maritime traffic which contribute safety of life at sea, the controversies of Turkey to the powers exercised by Hellas on search and rescue in Athens FIR, problems created by such disputes and developments after the revision of Annex 12 of Chicago Convention. Also is described how search and rescue is developed by the competent authorities of South-East Mediterranean countries, namely Cyprus.Particularly the examination on search and rescue operations implemented by Cyprus is very important. That because from 1974, the northern part of Cyprus is occupied ...
In the present study are examined in detail the search and rescue issues in the Aegean Sea, having as basis the existing international and national legal framework, focusing on points according to which was assigned to Hellas the exercise of jurisdiction on search and rescue in Athens FIR.Also is examined search and rescue services provided by Hellas in the Aegean Sea, the new systems that have been developed concerning the control of maritime traffic which contribute safety of life at sea, the controversies of Turkey to the powers exercised by Hellas on search and rescue in Athens FIR, problems created by such disputes and developments after the revision of Annex 12 of Chicago Convention. Also is described how search and rescue is developed by the competent authorities of South-East Mediterranean countries, namely Cyprus.Particularly the examination on search and rescue operations implemented by Cyprus is very important. That because from 1974, the northern part of Cyprus is occupied by Turkey, and the last has delimited a zone of responsibility for providing services on search and rescue for air and naval accidents according to its statement to IMO in 1989, in a part of the Black Sea, in a part of the Aegean east of the 25th meridian, and in a part of the eastern Mediterranean including the occupied area of Northern Cyprus and part of the Nicosia FIR. In this context, thesis develops in three parts the following chapters:In the first part the following three chapters:A.-The competencies and responsibilities in the national airspace. B.-The delimitation of airspace and particularly the depiction of Hellenic airspace internationally and the controversies of Turkey on this issue.C.- Air traffic control and more specifically the control of air traffic in flight information regions.In the second part the following four chapters: A.-The providing of search and rescue services by Hellas.B.-The organization of search and rescue services in Hellas.C.- The organization of search and rescue services in Turkey.D.-Hellenic-Turkish relations over the past forty years, having as starting year 1974, when Turkey began to implement revisionist policy towards Hellas.In the third part is developing the chapter regarding the providing of search and rescue services in southeastern Mediterranean countries and more specifically in Cyprus and how these are developed as also and the situation in FIR Nicosia.Finally, thesis is completed by citing the conclusions resulting from its development.SUBJECT AREA: INTERNATIONAL LAWKEY WORDS: AIR AND MARITIME SEARCH AND RESCUE, AIR SPACE, AIR TRAFFICKING, FLIGHT INFORMATION REGION, NATIONAL JOINT RESCUE COORDINATION CENTER, SYSTEMS OF IDENTIFICATION AND TRACKING OF SHIPS, HELLAS, TURKEY, SOUTHΕASTERN MEDITTERANEAN
περισσότερα