Αναλυτική και πειραματική έρευνα επί ενός καινοτόμου μηχανισμού τριβής για την ανάσχεση των σεισμικών δράσεων και μετακινήσεων των γεφυρών

Περίληψη

Στο πλαίσιο της διατριβής προτείνεται μια πρωτότυπη διαμόρφωση των ακροβάθρων με την ενσωμάτωση ενός μηχανισμού παρεμπόδισης της ταλάντωσης και εν ταυτώ απόσβεσης σεισμικής ενέργειας, για την ανάσχεση των μετακινήσεων, με στόχο την ανακούφιση των κρίσιμων μελών του φέροντος οργανισμού των γεφυρών. Ο μηχανισμός συνίσταται εις μίαν πλάκα, στο ύψος του κάτω πέλματος του φορέα, του οποίου αποτελεί επέκταση προς και μέσα στο επίχωμα. Προκειμένου να τεκμηριωθεί η αξιοπιστία και η ασφάλεια της προτεινόμενης λύσης, διεξήχθη εκτεταμένη πειραματική διερεύνηση σε κατάλληλη διάταξη, υπό φυσική κλίμακα, με συνήθη αδρανή, και ρεαλιστικά κατακόρυφα φορτία, για σεισμικού μεγέθους μετακινήσεις και ταχύτητες φόρτισης. Εξετάστηκαν ο τύπος των αδρανών, το μέγεθος του κατακορύφου φορτίου και ο ρυθμός επιβολής της φόρτισης σε διάταξη μοναδιαίας επιφανείας. Η αναλυτική διερε