Ανάλυση σεισμικής τρωτότητας γεφυρών από σκυρόδεμα

Περίληψη

Κύριο αντικείμενο της παρούσας διατριβής είναι ο αναλυτικός προσδιορισμός πιθανοτικών καμπυλών τρωτότητας για σύγχρονες οδογέφυρες από σκυρόδεμα. Αρχικώς, προτείνεται ένα σύστημα για την ταξινόμηση των ελληνικών γεφυρών με βάση τα δομικά χαρακτηριστικά τους και τον μηχανισμό απορρόφησης της σεισμικής ενέργειας. Ακολούθως, αναπτύσσεται μια αναλυτική μεθοδολογία εξαγωγής καμπυλών τρωτότητας γεφυρών συμβατή με το προτεινόμενο σύστημα ταξινόμησης, καθότι διαφοροποιείται βάσει του μηχανισμού απορρόφησης της σεισμικής ενέργειας στον καθορισμό των ‘τυπικών’ καμπυλών αντίστασης επί των οποίων ποσοτικοποιούνται οι βλάβες στη γέφυρα και στο σύστημα ακρόβαθρο-επίχωμα-θεμελίωση (ΑΕΘ) με χρήση της μετακίνησης του καταστρώματος. Από την εφαρμογή της σε τέσσερις γέφυρες κρίσιμη προκύπτει η διαμήκης διεύθυνση, όπου οι βλάβες στο σύστημα ΑΕΘ είναι κρισιμότερες με τη μείωση του εύρους του διαμήκους αρμού. Μέχρι εδώ, θεωρείται μόνο η μία οριζόντια σεισμική συνιστώσα ασκούμενη κατά τις κύριες διευθύνσεις ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The mail goal of the present thesis is the analytical derivation of fragility curves for modern reinforced concrete motorway bridges. At first, a classification scheme for greek bridges is developed based on their structural characteristics and the seismic energy dissipation mechanism. Then, an analytical procedure for the derivation of fragility curves is developed, where damage states, including possible damage developed at the abutment-backfill system, are defined using deck displacement at characteristic points of ‘typical’ bridge pushover curves, which are defined on the basis of the seismic energy dissipation mechanism consistently with the proposed classification scheme. Application of the proposed methodology to four bridges shows that the critical direction is the longitudinal one, where damage developed at the abutment-backfill system is critical for smaller longitudinal gap lengths. Up to this point, the single-component seismic action acts only along the principal direction ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/25123
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/25123
ND
25123
Εναλλακτικός τίτλος
Seismic fragility analysis of concrete bridges
Συγγραφέας
Μοσχονάς, Ιωάννης (Πατρώνυμο: Φώτιος)
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Επιστήμης και Τεχνολογίας των Κατασκευών. Εργαστήριο Κατασκευών Οπλισμένου Σκυροδέματος και Φέρουσας Τοιχοποιΐας
Εξεταστική επιτροπή
Κάππος Ανδρέας
Μανώλης Γεώργιος
Στυλιανίδης Κοσμάς
Πενέλης Γεώργιος
Σπυράκος Κωνσταντίνος
Μυστακίδης Ευριπίδης
Σέξτος Αναστάσιος
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Πολιτικού Μηχανικού
Λέξεις-κλειδιά
Ταξινόμηση γεφυρών; Αποτίμηση τρωτότητας; Ανελαστική ανάλυση; Γωνία πρόσπτωσης σεισμού
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xxxiv, 379 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)