Η κλινική σημασία των προγνωστικών δεικτών για την έγκαιρη διάγνωση κακοήθων αλλοιώσεων του θυρεοειδούς αδένα σε υλικό παρακέντησης δια λεπτής βελόνης
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Purpose: The purpose of the present study is to investigate the capability of the combination of Learning Vector Quantizer (LVQ) Νeural Νetworks (NNs) in the discrimination of benign from malignant thyroid lesions.Patients and Method: The study was performed on Liquid Based Cytology (LBC) specimens taken by FNA and stained by Papanikolaou technique. From the cytological images, using a custom image analysis system, certain features, describing the size, shape and texture of approximately 100 nuclei per case, have been extracted. These features were used to classify each individual nucleus by an LVQ NN. In the sequel, the nucleus classification results for each case were used to classify each individual case by a second cascaded LVQ NN. The cases were distributed according to the histological diagnosis as follows: 165 cases were classified as goiter, 2 as nodular hyperplasias, 61 as Hashimoto thyroiditis, 3 as non specific thyroiditis, 21 as adenomatoid nodules, 3 as oxyphic adenomas an ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (6.75 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.