Μοντελοποίηση των μεταβάσεων των γνωστικών καταστάσεων ενός μαθητευόμενου χρησιμοποιώντας τεχνικές ασαφούς λογικής για εξατομικευμένη μάθηση

Περίληψη

Στη παρούσα διδακτορική διατριβή παρουσιάζεται μια καινοτόμος προσέγγιση της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης, που επιτελεί εξατομικευμένη διδασκαλία, προσαρμόζοντας την παράδοση του γνωστικού αντικειμένου στις ανάγκες και τον ρυθμό μάθησης του κάθε εκπαιδευόμενου. Η προσέγγιση αυτή περιλαμβάνει τεχνικές ασαφούς λογικής για την αναπαράσταση του γνωστικού επιπέδου και της γνωστικής κατάστασης του εκπαιδευόμενου. Το παρουσιαζόμενο Ευφυές Διδακτικό Σύστημα περιλαμβάνει έναν μηχανισμό βασισμένο σε κανόνες ασαφούς λογικής για την παροχή εξατομικευμένης διδασκαλίας σε κάθε εκπαιδευόμενο, και μια καινοτόμο λειτουργική μονάδα, η οποία είναι υπεύθυνη για την παρακολούθηση των μεταβάσεων μεταξύ των γνωστικών καταστάσεων ενός εκπαιδευόμενου όσον αφορά στην πρόοδο ή μη του μαθητή. Η παρουσιαζόμενη προσέγγιση μοντελοποιεί τόσο την εξέλιξη της μάθησης όσο και την μείωση της γνώσης του εκπαιδευόμενου. Συγκεκριμένα, μοντελοποιεί τον εκπαιδευόμενο αναγνωρίζοντας και ενημερώνοντας δυναμικά το επίπεδο γν ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In this Ph.D. thesis a novel approach of web-based education that performs individualized instruction, adapting the delivery of the knowledge domain to the individual learner’s learning needs and pace, is presented. It includes fuzzy logic techniques to represent the learner’s knowledge and cognitive state. The presented Intelligent Tutoring System includes a rule-based fuzzy logic mechanism for providing personalized tutoring to each learner and an innovative module, which is responsible for tracking cognitive state transitions of learners with respect to their progress or non-progress.The presented approach models either how learning progresses or how the student’s knowledge can be decreased. In particular, it performs user modeling by dynamically identifying and updating the student’s knowledge level for all the concepts of the domain knowledge. Its operation is based on Fuzzy Cognitive Maps (FCMs). They are used to represent the dependencies among the domain concepts. The presented ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/34607
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/34607
ND
34607
Εναλλακτικός τίτλος
Modeling the learner’s cognitive state transitions using fuzzy logic techniques for adaptive learning
Συγγραφέας
Χρυσαφιάδη, Κωνσταντίνα του Χριστόδουλος
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πειραιώς. Τμήμα Πληροφορικής
Εξεταστική επιτροπή
ΒΙΡΒΟΥ ΜΑΡΙΑ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΦΟΥΝΤΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
ΓΙΑΚΟΥΜΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ
ΜΑΛΕΒΡΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΚΑΜΠΑΣΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
ΑΛΕΠΗΣ ΕΥΘΥΜΙΟΣ
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Εξατομικευμένη εκπαίδευση; Ευφυή διδακτικά συστήματα; Ασαφής λογική; Μοντελοποίηση μαθητή; Προσαρμοστικά εκπαιδευτικά συστήματα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
249 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)