Εκπαιδευτικοί και Ευρωπαϊκή Ένωση: αντιλήψεις και στάσεις των Ελλήνων εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης αναφορικά με την ευρωπαϊκή ταυτότητα και τις επιδράσεις της ευρωπαϊκής πολιτικής στην ελληνική εκπαίδευση
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The main objective of this research is to investigate (a) the experiences of Greek primary school teachers with Europe, (b) their knowledge of the European Union and its institutions, (c) the notions and attitudes these teachers hold of Europe and (d) their perception of the influence the European Union exerts on the Greek educational system. 359 primary school teachers participated in this research, originating from nine districts and twenty nine counties across Greece, with the highest representation being from the areas of Athens, Heraklion, Thessaloniki, Corfu, Preveza, Rethymno, Serres and Chania. The data upon which the findings of this research are based, resulted from the answers our sample provided to an ample questionnaire. In order to process the answers provided, classic quantitative analysis techniques were used, entailing methods of both descriptive and inferential statistics. Among the most significant findings are the following: (a) Although the linguistic prerequisi ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (3.43 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.