Αποκλίνουσα συμπεριφορά παιδιών σχολικής ηλικίας: διερεύνηση της σχέσης με την κινητική αδεξιότητα, τη σχολική επίδοση και το αυτοσυναίσθημα

Περίληψη

Τα παιδιά με αποκλίνουσα συμπεριφορά παρουσιάζουν ιδιαίτερα ψυχοκοινωνικά προβλήματα προσαρμογής. Ερωτήματα ανακύπτουν κατά πόσο η συμπεριφορά των παιδιών αυτών έχει αντίκτυπο στην κινητική τους ανάπτυξη, τη σχολική επίδοση, όπως και στην ίδια την ψυχοκοινωνική τους εξέλιξη. Στην έρευνα αυτή έλαβαν μέρος 319 μαθητές της Ε' και Στ' τάξης του Δημοτικού σχολείου(Μ.Ο.=11.2 έτη, Τ.Α.=79). Από την ανάλυση συσχέτισης προέκυψε ότι η αποκλίνουσα συμπεριφορά παρουσίασε θετική συσχέτιση με τις παραμέτρους της κινητικής αδεξιότητας και αρνητική συσχέτιση με τη σχολική επίδοση και τους περισσότερους παράγοντες του αυτοσυναισθήματος. Από την ανάλυση Mann Whitney διαπιστώθηκε ότι : α) τα παιδιά που παρουσιάζουν εσωτερικευμένη μορφή αποκλίνουσας συμπεριφοράς υστερούσαν στις παραμέτρους της κινητικής αδεξιότητας, ενώ τα παιδιά με εξωτερικευμένη μορφή σε ορισμένες περιπτώσεις είχαν καλύτερες β)τα παιδιά με αποκλίνουσα συμπεριφορά, εκτός την ομάδα με άγχος, ανησυχία, είχαν χαμηλότερες επιδόσεις στο σύνολ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Pupil with deviant behavior present special problems in phychosocial development. The stample of the study consisted of 319 pupil from the fiveth and sixth class of primacy school. According to correlation analysis it was revealed that there was a statistical positive correlation between the factors of deviant behavior and parameters of motor clumsiness and an inverse correlation with school achievement and most of factors of self-esteem. From Mann-Whitney U analysis it was revealed that a)children who performed internalized behavior were delayed to the parameters of the Motor clumsiness, whereas children with externalized form of deviant behavior except for group with tention-anxiety, performed lower achievements in the school performance c)children with ohychoemotional problems presented lower rates in the parameters of self-esteem, which are correlated to school and sport achievement. However, children with behavior problems demonstrated differences in the parameters of self-esteem ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/31471
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/31471
ND
31471
Εναλλακτικός τίτλος
Relationship between pupil's deviant behavior and motor clumsiness, school achievement and self-esteem
Συγγραφέας
Κανίογλου, Άγγελος
Ημερομηνία
2004
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τομέας Ανθρωπιστικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Τσορμπατζούδης Χαράλαμπος
Μουρατίδης Ιωάννης
Γρούιος Γεώργιος
Αγγελοπούλου - Σακαντάμη Νικολέτα
Χαραχούσου Ιβόνη
Αλευριάδου Αναστασία
Καµπίτσης Χρήστος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Ψυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Κινητική αδεξιότητα; Αυτοσυναίσθημα; Υπερκινητικότητα; Σχολική επίδοση; Αποκλίνουσα συμπεριφορά; Προβληματικά παιδιά; Εκπαίδευση; Φυσική αγωγή για προβληματικά παιδιά; Εκπαιδευτική ψυχολογία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xviii, 193 σ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)