Ψυχανάλυση και επιστημολογία: γνώση και κανονιστικότητα στη φροϋδική θεμελίωση
Περίληψη
H διατριβή επικεντρώνεται στην ανίχνευση της εσωτερικής λογικής συγκρότησης κεντρικών εννοιών και υποθέσεων του φροϋδικού προτύπου γνώσης, εξεταζόμενων υπό το πρίσμα του προβλήματος της κανονιστικότητας. Με κεντρική ενότητα μελέτης τη φροϋδική θεώρηση, και αναλύοντας παράλληλα μεταγενέστερες τροπικότητες της ψυχαναλυτικής θεωρίας, η διατριβή εστιάζει στην επιστημολογική πραγμάτευση κεντρικών κανόνων της ψυχανάλυσης, στο επίπεδο της θεωρίας, της θεραπευτικής τεχνικής και των ψυχαναλυτικών ερμηνειών του πολιτισμού. Η αναδρομική θεώρηση στην προσέγγιση της επιστημονικής γνώσης, και ειδικότερα οι θέσεις του ρεύματος της γαλλικής επιστημολογίας, αποτελούν βασική αναφορά για τη διαμόρφωση των αναλυτικών αξόνων της διατριβής.
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The aim of the present thesis is to examine the epistemological features of Freudian psychoanalysis, through the question of its normative power. The study focuses on analysing the psychoanalytical norms which constitute the basic components for the construction of theory, therapeutic conceptions and cultural interpretations of Freudian psychoanalysis. The retrospective approach of scientific knowledge, and especially the tradition of French epistemology, are basic theoretical underpinnings for the hypotheses of our study.
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (2.39 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.