Η εξέλιξη της φωνολογικής συνείδησης μαθητών από την Α' στην Β' τάξη δημοτικού σχολείου και η πρόσκτηση της αναγνωστικής δεξιότητας

Περίληψη

Την τελευταία, περίπου, εικοσαετία η έρευνα για τη μαθησιακή διαδικασία της ανάγνωσης, μετά την έρευνα των μεθόδων (δεκαετία '50 - '60) και της σχολικής ωριμότητας (δεκαετία '60 - '70), έχει περάσει στο πεδίο των μεταγλωσσολογικών ( métalinguistiques, metalinguistics) και φωνολογικών λειτουργιών - ικανοτήτων των μαθητών. Ιδιαίτερα μελετάται η λειτουργία που ονομάζεται φωνολογική συνείδηση (conscience phonologique, phonological awareness). Στο συγκεκριμένο πεδίο ανήκει και η έρευνα, η οποία παρουσιάζεται με αυτήν τη διατριβή. Σκοπός της έρευνας είναι, κατ΄αρχήν, να διερευνηθούν οι σχέσεις μεταξύ των λειτουργιών της φωνολογικής συνείδησης και της ανάγνωσης. Να αποδειχθεί ο αιτιώδης ή μη χαρακτήρας αυτών των σχέσεων. Επίσης, να αξιολογηθούν οι φωνολογικές δοκιμασίες, ώστε να εμφανιστούν οι πολυτιμότερες γι' αυτή τη διαδικασία και αυτές που, ενδεχομένως, μπορούν να δώσουν προβλέψεις για μελλοντικά αποτελέσματα. Να μελετηθεί, τέλος, η επίδραση παραγόντων - παραμέτρων όπως το φύλο, η ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

During the past twenty years, approximately, research into educational process of reading, after the research on methods (decade ’50 – ’60) and scholastic maturity (decade ’60 – ’70), has been transferred to the field of phonological and metalinguistic functions – skills of students. The function, which is called phonological awareness, is particularly studied. The research, which is presented with this dissertation, belongs to this particular field. The purpose of this research is, initially, to explore the relationship of functions between phonological awareness and reading; to prove the causal or non – causal character of this relationship; moreover, to evaluate phonological tasks, so as to reveal those most valuable for this process and those which can probably offer predictions of future results; to study, finally, the influence of factors – parameters such as gender, age and the subjects’ order of birth, as far as the function of phonological awareness is concerned. 72 first – gr ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Il y a environ vingt ans que la recherche sur le processus de la lecture, à la suite de la recherche des méthodes d’ instruction (les années ’50 – ’60) et de la maturité scolaire (les années ’60 – ’70) est passée au champ des fonctions – capacités phonologiques et métalinguistiques. C’ est en particulier la fonction appelée conscience phonologique qui se met en reliet. A ce dernier champ appartient la recherche exposée par la présente thèse. Cette recherche, tout d’ abord, vise à la découverte des relations existées entre les fonctions de la conscience phonologique et celle de la lecture ; à la démonstration du caractère causal ou pas de ceux relations. En autre, à la prise de considération des épreuves phonologiques afin que les plus précieuses soient apparues, comme aussi celles qui éventuellement peuvent fournir des prévisions sur des résultats ultérieurs. Enfin, à l’ étude de l’ influence des facteurs – comme le sexe, l’ âge, l’ ordre de naissance – sur la fonction de la conscienc ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/31138
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/31138
ND
31138
Εναλλακτικός τίτλος
The evolution of students' phonological awareness from first-graders to second-graders in primary school and the acquisition of reading skills
L’ évolution de la conscience phonologique des élèves dès leur passage de CE1 aux CE2 de l’ école primaire et l’ évolution de leur capacité de lecture
Συγγραφέας
Καρυώτης, Θεόδωρος (Πατρώνυμο: Π.)
Ημερομηνία
2003
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Βάµβουκας Μιχαήλ
Παπούλια – Τζελέπη Παναγιώτα
Παπαδογιαννάκης Νικόλαος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΆλλες Κοινωνικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Ανάγνωση; Εκπαίδευση; Αναγνωστική δεξιότητα; Μεταγλωσσικές ικανότητες; Φωνολογική συνείδηση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
200 σ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)