Η ψυχοκινητική αγωγή ως προϋπόθεση και μέσο βελτίωσης της γραφοκινητικής δεξιότητας παιδιών προσχολικής ηλικίας

Περίληψη

Η συστηµατική εκµάθηση της δεξιότητας της γραφής αποτελεί µια από τις βασικές µαθήσεις µε τις οποίες έρχεται αντιµέτωπο το παιδί µε την είσοδό του στο δηµοτικό σχολείο. Γι’ αυτό, η δηµιουργία των προϋποθέσεων που θα ευνοήσουν την επιτυχή της προσέγγιση από το παιδί, απασχολεί έντονα τους µελετητές της προσχολικής ηλικίας. Η ψυχοκινητική αγωγή, ως εκπαιδευτική προσέγγιση που στοχεύει στην ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού, µε µεγάλη εφαρµογή και αποδοχή στην εκπαίδευση, ιδιαίτερα στις µικρές ηλικίες (Le Boulche, 1984, Durivage, 1987, De Lièvre & Staes,1993, Bolduc, 1997), οφείλει, στο πλαίσιο της προσχολικής εκπαίδευσης, να προετοιµάσει το παιδί για την κατάκτηση των στοιχείων εκείνων χωρίς τα οποία απειλείται µε αποτυχία, όπως: η δόµηση του σωµατικού σχήµατος, η ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας και του οπτικο-κινητικού συντονισµού, η σταθεροποίηση της πλευρίωσης, η κατάκτηση των χωρικών και χρονικών εννοιών, ο έλεγχος του µυϊκού τόνου (Le Camus, 1990, Contant & Calza, 1994, Corraze, 1998 ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

L'étude systématique de l’apprentissage de l'écriture est fondamentale. Elle constitue un des apprentissages de base avec lesquels se confronte l'enfant dès son entrée à l'école primaire. Pour ceci, la création des conditions qui encourageront son approche réussie par l'enfant, préoccupe intensément les expérimentateurs de l'âge préscolaire. L’éducation psychomotrice, en tant qu'approche éducative qui vise la croissance globale de l'enfant, a une grande application et acceptation au milieu de l'éducation, en particulier chez les petits (Le Boulche, 1984, Durivage, 1987, De Lièvre et Staes, 1993, Bolduc, 1997). Dans le cadre de l'éducation préscolaire, elle prépare l'enfant à acquérir les éléments sans lesquels il est menacé par l'échec, comme: la structuration du schéma corporel, la croissance de la motricité fine et la coordination oculomotrice, la stabilisation de la latéralité, la conquête des notions de l’espace et du temps, la maîtrise du tonus musculaire (Le Camus, 1990, Contant ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/31131
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/31131
ND
31131
Συγγραφέας
Τρούλη, Καλλιόπη (Πατρώνυμο: Γ.)
Ημερομηνία
2003
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Βάµβουκας Μιχαήλ
Κουτσούκη - Κοσκινά Δήμητρα
Τάφα Ευφηµία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ψυχοκινητικότητα; Ψυχοκινητική αγωγή; Προσχολική ηλικία; Πράξη γραφής
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
273 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)