Εικαστική αγωγή και μελέτη περιβάλλοντος στο πλαίσιο των διαθεματικών προγραμμάτων σπουδών στην προσχολική και πρωτοσχολική εκπαίδευση

Περίληψη

ΠερίληψηΣτην παρούσα μελέτη επιχειρείται να προσδιοριστεί ο ρόλος των τεχνών κατά την εκπαιδευτική διαδικασία σε σχέση με την περιβαλλοντική εκπαίδευση στη βάση της Διαθεματικότητας, και ερευνάται το εάν η διαχείριση των τεχνών ως διαχρονικό μεθοδολογικό εργαλείο ευνοεί στην ικανότερη λύση προβλημάτων που αφορούν στη φύση, μέσω της ενεργητικής και βιωματικής προσέγγισής της. Η έρευνα οργανώθηκε με κριτήριο την αξιοποίηση σειράς γενικών και ειδικών γνώσεων καθώς και συμπερασμάτων, ως προς τα εμπλεκόμενα πεδία της Εικαστικής Αγωγής και της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, καθώς και τις δυνατές συγκλίσεις τους. Οι απορρέουσες θεωρητικές παραδοχές, αλλά και ο δανεισμός στοιχείων και παιδαγωγικών στόχων από ενδιαφέροντες και ιδιαίτερα σημαντικούς τύπους διδασκαλίας ή/και ιδιαίτερα χρήσιμες εξατομικευμένες παιδαγωγικές μεθόδους, όπου τόσο οι τέχνες όσο και οι φιλοπεριβαλλοντικές τάσεις τους παίζουν σημαντικό ρόλο, συνεπικούρησαν στη διαμόρφωση και εφαρμογή σε συνθήκες πραγματικής τάξης πρωτότυπο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

AbstractIn the present study an attempt is made to determine the role of arts in the educational process concerning the environmental education on the base of interdisciplinarity and what is searched is whether the management of arts as a diachronic methodological tool encourages a more competent solution to the problems that concern nature, via its energetic and experiential approach. The research was organized on the criterion of exploitation of a range of general and special knowledge as well as conclusions, involving the fields of Visual Education and Environmental Education, as well as their possible convergences. The arising theoretical admissions, but also the lending of elements and pedagogic objectives from interesting types of teaching or/and particularly useful individualized pedagogic methods, in which not only the arts but also the environmentally friendly tendencies play an important role, have assisted in the configuration and application in conditions of real class orig ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/37685
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/37685
ND
37685
Συγγραφέας
Μάρκου, Αργυρώ του Ιωάννης
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Βάος Αντώνιος
Ζόγκζα Βασιλική
Στελλάκης Νεκτάριος
Σωτηρόπουλος Λεωνίδας
Μουρίκη Αλεξάνδρα
Δέδος Ζήκος
Αραπάκη Πολυξένη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Τέχνη; Εικαστική Αγωγή; Διαθεματικότητα; Πρωτοσχολική εκπαίδευση; Περιβάλλον; Προσχολική εκπαίδευση; Περιβαλλοντική εκπαίδευση; Μελέτη περιβάλλοντος
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2 τόμοι (Α' τόμος 323 σ. ; Β' τόμος 356 σ.), εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)