Η αυτοαντίληψη του παιδιού της προσχολικής ηλικίας και η μετάβαση του από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο

Περίληψη

Η εργασία αυτή είχε ως βασικούς στόχους α) να διερευνήσει τις αλλαγές που υφίσταται η αυτοαντίληψη κατά την περίοδο της μετάβασης των παιδιών από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο και β) να αναλύσει τη σχέση μεταξύ αυτοαντίληψης και προσαρμογής των μαθητών στο περιβάλλον της Α΄ τάξης του δημοτικού σχολείου. Για την επίτευξη των στόχων αυτών εκπονήθηκε ένα διαχρονικό ερευνητικό σχέδιο το οποίο πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια δύο σχολικών ετών. Το πρώτο έτος έλαβαν μέρος στην έρευνα 367 παιδιά από τα οποία τα 336 έλαβαν μέρος και το δεύτερο έτος. Το πρώτο έτος διεξαγωγής της έρευνας, όταν τα παιδιά που συμμετείχαν στην έρευνα φοιτούσαν στο νηπιαγωγείο, αξιολογήθηκαν τα χαρακτηριστικά της αυτοαντίληψής τους. Το επόμενο έτος, όταν τα παιδιά φοιτούσαν στην πρώτη τάξη του δημοτικού σχολείου, αξιολογήθηκε ο βαθμός στον οποίο τα παιδιά προσαρμόστηκαν στο περιβάλλον της δημοτικής εκπαίδευσης και αξιολογήθηκαν, για δεύτερη φορά, τα χαρακτηριστικά της αυτοαντίληψής τους. Όλες οι μετρήσεις ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present research aim was to investigate changes in self-concept and self- concept stability during children’s transition from kindergarten to primary school, and the relationship between children’s self-concept and their adjustment to elementary school. 346 children took part in this 2-yr. longitudinal study. The Self Description Questionnaire and Pictorial Scale of Perceived Competence and Social Acceptance for Young Children was used to assess children’s self-concept. Children’s school adjustment was assessed using the schools’ academic, behavioral, and social-emotional procedures. Children’s self-concept appeared relatively stable and the decline in scores appeared to be practically unimportant. Analysis showed that children’s school adjustment mainly affects the academic dimension of self-concept.

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/32369
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/32369
ND
32369
Εναλλακτικός τίτλος
Changes of children's self - concept during transition from kindergarten to primary school
Συγγραφέας
Σωτηρίου, Απόστολος (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2002
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστημών του Ανθρώπου. Τμήμα Παιδαγωγικό Προσχολικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Ζαφειροπούλου Μαρία
Κακανά Μίκα-Δόμνα
Αναγνωστόπουλος Βασίλειος
Ματσαγγούρας Ηλίας
Καλαντζή – Αζίζη Αναστασία
Καϊλα Μαρία
Κλεφτάρας Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Αυτοαντίληψη; Μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο; Σχολική προσαρμογή
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
273 σ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)