Η επίδραση του διασυνοριακού εμπορίου και της βιωσιμότητας στο στρατηγικό σχεδιασμό διεθνοποιημένων εφοδιαστικών αλυσίδων

Περίληψη

Η παγκοσμιοποίηση οδήγησε τις διεθνοποιημένες επιχειρήσεις στην πρακτική της εγκατάστασης παραγωγικών μονάδων σε αναπτυσσόμενες χώρες για την εκμετάλλευση χαμηλού παραγωγικού κόστους (offshoring). Όμως, η πρακτική αυτή τίθεται υπό αμφισβήτηση αν ληφθούν υπόψη: (α) οι μεγάλοι και απρόβλεπτοι χρόνοι μεταφοράς και οι χρόνοι αναμονής και εξυπηρέτησης σε τελωνειακούς σταθμούς και (β) οι μεγάλες ποσότητες επιβλαβών εκπεμπόμενων κατά τη μεταφορά ρύπων. Στο πλαίσιο αυτό, η πρακτική της εγκατάστασης μέρους της δυναμικότητας κοντά στις αγορές στόχους (nearshoring) έχει αρχίσει να εφαρμόζεται από πρωτοπόρες διεθνοποιημένες αλυσίδες εφοδιασμού. Η διδακτορική διατριβή αναπτύσσει καινοτόμες και άμεσα εφαρμόσιμες ποσοτικές μεθοδολογίες επιχειρησιακής έρευνας για το στρατηγικό σχεδιασμό διεθνοποιημένων δικτύων εφοδιασμού, λαμβάνοντας υπόψη τόσο την επίδραση της μεταβλητότητας του χρόνου ικανοποίησης της παραγγελίας, που οφείλεται σε στρεβλώσεις και αδυναμίες του διασυνοριακού εμπορίου, όσο και την επί ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Lengthy and unpredictable customs’ clearance and service times at ports of entry, along with the subsequent increased emissions generated from transporting cargo over far away production sites can severely undermine the efficiency of offshoring within global supply chain networks. Nearshoring, namely the practice of allocating a portion of the manufacturing capacity next to demand points, is a corporate countermeasure to this concern. This PhD dissertation provides innovative and directly applicable operations research methodologies for the design of globalized supply chain networks that take into account free trade and sustainability-related issues. The developed stochastic mathematical models identify the optimal mixture of nearshore/offshore production allocation capacity and the optimal port of entry that minimize the supply chain total landed cost (TLC), while capturing the effect of the variability of total order lead time on supply chain network design (due to free-trade bottlen ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/29651
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/29651
ND
29651
Εναλλακτικός τίτλος
The impact of cross-border trade and sustainability on strategic global supply chain network design
Συγγραφέας
Χατζηπαναγιώτη, Μαρία (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Βιομηχανικής Διοίκησης
Εξεταστική επιτροπή
Ιακώβου Ελευθέριος
Χατζηδημητρίου Ιωάννης
Βλάχος Δημήτριος
Γεωργιάδης Πάτροκλος
Παπαδόπουλος Άγις
Σεφερλής Παναγιώτης
Γκοτζαμάνη Αικατερίνη
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογία
Επιστήμη Μηχανολόγου Μηχανικού
Κοινωνικές Επιστήμες
Οικονομικά και Επιχειρήσεις
Λέξεις-κλειδιά
Σχεδιασμός διεθνοποιημένων εφοδιαστικών αλυσίδων; Διασυνοριακό εμπόριο; Βιωσιμότητα; Στρατηγικός σχεδιασμός; ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ; Μεταβλητότητα χρόνου ικανοποίησης της παραγγελίας; Εκπομπές CO2
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
iv, 260 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)