Περίληψη
Ο σημαντικότερος νομός για την προστασία των καταναλωτών απο τηδιαφήμιση είναι ο νομός 2251/1994 Η έννοια της διαφήμισης όπως αυτήπροσδιορίζεται κυρίως απο τον νομό 2251/1994 και το προεδρικό διάταγμα100/2000 περιλαμβάνει την εμπορική διαφήμιση μορφές της οποίας αποτελούν καιη τηλε-πωληση και η χορηγία Αντίθετα δεν περιλαμβάνει την μη εμπορικήδιαφήμιση Το δικαίωμα των διαφημιζομένων και των καταναλωτών στη διαφήμισηθεμελιώνεται στο Σύνταγμα ως ατομικό δικαίωμα Συνεπώς ο ιδιώτης ο οποίοςθίγεται στο δικαίωμα του της διαφήμισης απο άλλο ιδιώτη έχει το δικαίωμα ναεπικαλεστεί τις σχετικές συνταγματικές διατάξεις οι οποίες θα εφαρμοστούν είτεάμεσα (σε περίπτωση παραδοχής της άμεσης τριτενεργειας) είτε έμμεσα Τοδικαίωμα στη διαφήμιση προστατεύεται και ευθέως απο το Αστικό Δίκαιο απο τοάρθρο 57 του Αστικού Κώδικα Συνεπώς ο προσβληθείς απο ιδιώτη διαφημιζόμενοςη καταναλωτής στο δικαίωμα της διαφήμισης μπορεί να προσφύγει στις έννομεςσυνέπειες των άρθρων 57 59 και 914 του Αστικού Κώδικα Στη διαφ ...
Ο σημαντικότερος νομός για την προστασία των καταναλωτών απο τηδιαφήμιση είναι ο νομός 2251/1994 Η έννοια της διαφήμισης όπως αυτήπροσδιορίζεται κυρίως απο τον νομό 2251/1994 και το προεδρικό διάταγμα100/2000 περιλαμβάνει την εμπορική διαφήμιση μορφές της οποίας αποτελούν καιη τηλε-πωληση και η χορηγία Αντίθετα δεν περιλαμβάνει την μη εμπορικήδιαφήμιση Το δικαίωμα των διαφημιζομένων και των καταναλωτών στη διαφήμισηθεμελιώνεται στο Σύνταγμα ως ατομικό δικαίωμα Συνεπώς ο ιδιώτης ο οποίοςθίγεται στο δικαίωμα του της διαφήμισης απο άλλο ιδιώτη έχει το δικαίωμα ναεπικαλεστεί τις σχετικές συνταγματικές διατάξεις οι οποίες θα εφαρμοστούν είτεάμεσα (σε περίπτωση παραδοχής της άμεσης τριτενεργειας) είτε έμμεσα Τοδικαίωμα στη διαφήμιση προστατεύεται και ευθέως απο το Αστικό Δίκαιο απο τοάρθρο 57 του Αστικού Κώδικα Συνεπώς ο προσβληθείς απο ιδιώτη διαφημιζόμενοςη καταναλωτής στο δικαίωμα της διαφήμισης μπορεί να προσφύγει στις έννομεςσυνέπειες των άρθρων 57 59 και 914 του Αστικού Κώδικα Στη διαφήμιση βρίσκειεφαρμογή και η αρχή της ελευθέριας των συμβάσεων Το δικαίωμα στη διαφήμισηδεν αποτελεί φυσική ελευθέρια η ευχέρεια Με την ευθεία θεμελίωση της διαφήμισηςστα άρθρα 57 και 361 του Αστικού Κώδικα αποφεύγεται η αοριστία που ενέχει ηάμεση τριτενεργεια της διαφήμισης ως ατομικού δικαιώματος Η σύμβαση τηςδιαφήμισης όταν συνάπτεται ανάμεσα στο διαφημιζόμενο και το διαφημιστήαποτελεί σύμβαση έργου με ανάλογη εφαρμογή ορισμένων διατάξεων για τηνεντολή Όταν συνάπτεται μεταξύ διαφημιστή και Μέσου Μαζικής Ενημέρωσης είναισύμβαση έργου Στη σύμβαση της διαφήμισης εμπεριέχονται συνήθως Γενικοί ΟροιΣυναλλαγών οι οποίοι ελέγχονται με βάση τις γενικές ρήτρες και το άρθρο 332 τουΑστικού Κώδικα Οι απαγορεύσεις που θέτει ο νομοθέτης στη διαφήμιση με το άρθρο9 του νομού 2251/1994 συνιστούν περιπτώσεις καταχρηστικής άσκησηςδικαιώματος του άρθρου 281 του Αστικού Κώδικα ειδικά στο πεδίο της διαφήμισηςΤο άρθρο 281 του Αστικού Κώδικα μπορεί να εφαρμοστεί για τις μορφές διαφήμισηςπου δεν εμπίπτουν στο πλαίσιο του άρθρου 9 του νομού 2251/1994 λ χ πολιτικέςκοινωνικές διαφημίσεις προκείμενου να διαπιστωθεί αν αυτές συνιστούνκαταχρηστική άσκηση του δικαιώματος στη διαφήμιση Η προστασία του καταναλωτήαπο την εμπορική διαφήμιση επιτυγχάνεται κυρίως μέσω της συλλογικής αγωγής ηοποία διαφέρει απο την actio popularis του ρωμαϊκού δίκαιου
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The mam law on consumer protection from advertisements is Law 2251/1994The concept of advertisement, as defined in Law 2251/1994 and Presidential Decree100/2000 includes commercial advertisements, two forms of which are telesales andsponsorship By contrast, non- commercial advertisements are not included The rightof producers and consumers to advertisement is enshrined in the Constitution aspersonal right Therefore , a private individual whose right to advertisement has beenviolated by another person has the right to invoke the relevant constitutionalprovisions ,which will be enforced either directly(on the assumption of direct effect)or indirectly The right to advertisement is also protected directly by civil law ,Article57 of the Civil Code Therefore, a producer or consumer whose right toadvertisement has been violated by a private individual can seek relief under Articles57, 59 and 914 of the Civil Code The principle of freedom of contract also applies toadvertisements The right to ...
The mam law on consumer protection from advertisements is Law 2251/1994The concept of advertisement, as defined in Law 2251/1994 and Presidential Decree100/2000 includes commercial advertisements, two forms of which are telesales andsponsorship By contrast, non- commercial advertisements are not included The rightof producers and consumers to advertisement is enshrined in the Constitution aspersonal right Therefore , a private individual whose right to advertisement has beenviolated by another person has the right to invoke the relevant constitutionalprovisions ,which will be enforced either directly(on the assumption of direct effect)or indirectly The right to advertisement is also protected directly by civil law ,Article57 of the Civil Code Therefore, a producer or consumer whose right toadvertisement has been violated by a private individual can seek relief under Articles57, 59 and 914 of the Civil Code The principle of freedom of contract also applies toadvertisements The right to advertisement is not a natural freedom Since this right isdirectly established on Articles 57 and 361 of the Civil Code, the vagueness of directeffect of advertisement as a personal right is avoided An advertisement contract,when concluded between a producer and an advertiser, is a contract for work, towhich certain provisions on mandates apply analogically When concluded betweenan advertiser and a mass medium, it is a contract for work An advertisement contractusually contains General Conditions of Transactions, which are subject to the generalclauses and to Article 332 of the Civil Code The prohibitions on advertisementimposed by Article 9 of Law 2251/1994 concern cases of abuse of the relevant rightunder Article 281 of the Civil Code, notably in the area of advertising Article 281may apply to forms that do not fall within the scope of Article 9 of Law 2251/1994,e g political and social advertisements, in order to verify whether they constituteabuse of the right to advertisement Consumer protection from commercialadvertisements is mainly achieved through the collective action, which differs fromthe actio populans in Roman Law
περισσότερα