Η κοινωνική κατασκευή της ταυτότητας του αλλοδαπού μαθητή στο κοινωνικό πλαίσιο του σχολείου της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα

Περίληψη

[...] Το σχολείο αποτελεί έναν από τους μηχανισμούς που χρησιμοποιούν τα εθνικά κράτη για τη συγκρότηση της εθνικής ταυτότητας. Η εθνική ταυτότητα βρίσκεται σε αντίστιξη με τον «εθνικά άλλο», τον αλλοδαπό. Τον 19ο αιώνα η ελληνική εκπαιδευτική πολιτική είχε ως στόχο την αφομοίωση των ετερογενών πληθυσμών και την ομογενοποίηση τους. Τα συστατικά στοιχεία που συνέθεσαν την ελληνική εθνική ταυτότητα στη διάρκεια των δύο τελευταίων αιώνων είναι η ελληνική γλώσσα, η ορθόδοξη θρησκεία, η εντοπιότητα, η ελληνική καταγωγή, το πατριωτικό φρόνημα, η εθνική συνείδηση και ο ελληνικός πολιτισμός. Σκοπός της έρευνας είναι να αναζητηθούν οι τρόποι με τους οποίους το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, στο επίπεδο της σχολικής μονάδας κυρίως, διαχειρίζεται τη νέα πραγματικότητα της συνύπαρξης γηγενών και αλλοδαπών μαθητών. Πώς, δηλαδή, το σχολείο διαχειρίζεται την εθνοπολιτισμική διαφορά που υπάρχει στον χώρο του; Πώς τα υποκείμενα (εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς, γηγενείς και αλλοδαποί) ερμηνεύουν αυτή ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/29386
ND
29386
Συγγραφέας
Σιγανού, Άννα
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Μάρκου Γεώργιος
Λαμπράκη - Παγανού Αλεξάνδρα
Μαρμαρινός Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Γεωργικές Επιστήμες
Άλλες Γεωργικές Επιστήμες
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Κοινωνιολογία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
406 σ., εικ., πιν., σχημ.