Η διακύμανση της α-αμυλάσης στο σάλιο και η συσχέτισή της με το άγχος του παιδιού κατά την οδοντιατρική του αντιμετώπιση
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Salivary alpha amylase was taken into account as an important physiologicalindicator in psychoneuroendocrinological research focusing on stress. Thepurpose of this study was to examine the effect of dental stress on salivary alphaamylase activity, heart rate, and cooperative behavior in children receivingtreatment using local anesthesia. Before that, the suitability of two samplingdevices that allow saliva collection through absorption to a cotton roll(Salivette®-method) or to small cotton pellets (VectaSpinTM Micro [VSM]-method) were studied. In particular, any loss of sAA activity in relation to thesaliva volume absorbed was examined. Additionally, the sAA activity in restingand stimulated saliva sampled from young adults under no stressful conditionwas examined. VSM collected samples showed a non-volume dependentdecrease of sAA activity of about 25%. Salivette requires large saliva volumes toallow an accurate sAA estimation. With cases of limited saliva access, VSM maybe a suitable ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (1.57 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.