Τουριστικά ηχοτόπια: ακουστικό περιβάλλον και branding τουριστικών επιχειρήσεων: η περίπτωση του Café del Mar στην Ίμπιζα

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή μελετά τη συμβολή του ηχοτοπίου στη διαδικασία branding του Café del Mar, μιας εποχικής τουριστικής επιχείρησης, η οποία λειτουργεί εδώ και 30 χρόνια στο παραθαλάσσιο θέρετρο του San Antoni de Portmany, στην Ίμπιζα της Ισπανίας. Η συγκεκριμένη επιχείρηση έχει εδραιώσει ένα ισχυρό εμπορικό όνομα τόσο στη τουριστική, όσο και στη μουσική βιομηχανία. Χρησιμοποιώντας το μεθοδολογικό εργαλείο των συνεντεύξεων βάθους και της συμμετοχικής παρατήρησης, επιχείρησα να αποτυπώσω και να αναλύσω το πολλαπλό ρόλο του ακουστικού περιβάλλοντος στη κατασκευή και αναπαραγωγή της ανταγωνιστικής ταυτότητας, του περιβάλλοντος των υπηρεσιών αλλά και της βιωματικής εμπειρίας στο Café del Mar. Ειδικότερα μέσα από την ερμηνεία των συνεντεύξεων των πληροφορητών διερευνώ τα δομικά χαρακτηριστικά του ηχοτοπίου και εξετάζω το ρόλο του θορύβου και της μουσικής στην αποτίμηση της αισθητηριακής οπτικό-ακουοτικής εμπειρίας του «ηλιοβασιλέματος μετά μουσικής», την οποία προσφέρει το μουσικ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation examines the impact of soundscape in the process of branding of Café del Mar, a seasonal tourism enterprise, with over 30 years in business, located at the seaside resort of San Antoni de Portmany, in Ibiza Spain. This by-sea-bar has established a strong brand name in tourism as well as in music industry. Using the methodological tool of in-depth interviews and participatory observation, I attempted to capture and analyze the multiple roles of the acoustic environment in the construction and reproduction of business competitive identity, the servicescape and the embodied experience of Café del Mar. Especially through the interpretation of the interviews taken by several informants, this study explores the structural features of the soundscape and examines the role of noise and music in the evaluation of sensory audio-visual experience of 'musical sunsets' in Café del Mar. My ethnographic research conducted in Ibiza, and many different as well as diverse informants par ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/28883
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/28883
ND
28883
Εναλλακτικός τίτλος
Tourism soundscapes: acoustic environment and branding of tourism enterprises: the case study of Café del Mar in Ibiza
Συγγραφέας
Γκούμας, Αριστείδης του Ιωάννης
Ημερομηνία
2013
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Επιστημών της Διοίκησης. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων
Εξεταστική επιτροπή
Τσάρτας Πάρις
Γαλάνη-Μουτάφη Βασιλική
Πανόπουλος Παναγιώτης
Τερκενλή Θεανώ
Παπαθεοδώρου Ανδρέας
Λαγός Δημήτριος
Σταυρινούδης Θεόδωρος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Οικονομικά και Επιχειρήσεις
Λέξεις-κλειδιά
Τουριστικός τόπος; Ηχοτόπιο; Θόρυβος; Ακουστικό περιβάλλον; Τουριστική εμπειρία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
395 σ., εικ., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)