Η συνεισφορά του πολιτισμού στο city branding: μια προσέγγιση με βάση ένα μοντέλο αναφερόμενο σε Αθήνα, Κωνσταντινούπολη, Ρώμη
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The thesis follows a bottom-up approach in order to provide a structural guide for evaluating city branding efforts. Focusing on the tourism perspective and the cultural city brand, the thesis and the research undertaken for it reveal several gaps regarding the application of corporate and product brand equity in the respective field. Therefore, the study identifies and attempts to clarify and fill significant gaps in this application of brand equity. An examination of the respective literature in city branding, cultural tourism and destination brand equity is provided. The need to provide a more complete tool for evaluating the city branding efforts addressing to a significant stakeholders, international tourists, emerges. The practical application for investigating the contribution of culture to city branding follows a modeling approach which tests and validates an integrated cultural brand equity model in three European cities (Athens, Istanbul and Rome). Developments in city brandi ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (10.79 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.