Ανάπτυξη δοκιμασίας ομιλητικής ακοομετρίας για τον έλεγχο κεντρικής ακουστικής οδού σε παιδιά πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με μαθησιακές διαταραχές

Περίληψη

Ο σκοπός αυτής της μελέτης ήταν η ανάπτυξη μιας «ομιλητικής δοκιμασίας χαμηλού πλεονασμού» για την αξιολόγηση της κεντρικής ακουστικής επεξεργασίας σε παιδιά πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης τα οποία παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες. Η ανάγκη επιβεβαίωσης της ακεραιότητας του περιφερικού ακουστικού συστήματος πριν την εφαρμογή της κεντρικής δοκιμασίας, οδήγησε στην ανάπτυξη δύο ακόμη δοκιμασιών ομιλητικής ακοομετρίας. Η πρώτη ήταν για τη μέτρηση του «ουδού αναγνώρισης ομιλίας» και η δεύτερη για το «σκορ αναγνώρισης ομιλίας». Σαράντα λέξεις επιλέχθηκαν ως το τελικό υλικό της πρώτης δοκιμασίας και δύο φωνημικά ισόρροπες λίστες των πενήντα λέξεων για τη δεύτερη δοκιμασία. Από τη στατιστική ανάλυση για τη συσχέτιση του ποσοστού αναγνώρισης ομιλίας ανάμεσα στις 2 λίστες, δεν προέκυψε στατιστικά σημαντική διαφορά σε καμία στάθμη παρουσίασης του σήματος ομιλίας. Για την δοκιμασία της κεντρικής ακουστικής επεξεργασίας, οι δύο φωνημικά ισόρροπες λίστες τροποποιήθηκαν ψηφιακά χρησιμοποιώντας φίλτρο χαμ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of this study was the development of a monaural low-redundancy speech test for assessment of the “auditory closure” process in school aged children that present learning disability and characteristics of a central auditory processing disorder. The need to determine the integrity of the peripheral hearing mechanism before testing for central auditory function, served for the development of two additional speech audiometry tests for children, due to their absence in Modern Greek language. The first was for the speech recognition threshold (SRT) and the second for the word recognition score (WRS) test. Four criteria were utilized for the development of SRT materials and eight for the WRS test. Forty trisyllabic words with thresholds within one standard deviation of the mean SRT and mean rate of growth in intelligibility were selected for the final SRT material. For the WRS test, two phonemically balanced fifty-word lists were developed. Statistical analysis between the two lists r ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/27730
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/27730
ND
27730
Εναλλακτικός τίτλος
The development of a speech audiometry test for the assessment of central auditory processing in school aged children with learning disorders
Συγγραφέας
Τρίμμης, Νικόλαος (Πατρώνυμο: Σωκράτης)
Ημερομηνία
2008
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Ιατρικής. Τομέας Χειρουργικός. Κλινική Ωτορινολαρυγγολογική Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου Πατρών
Εξεταστική επιτροπή
Παπαδάς Θεόδωρος
Γκούμας Παναγιώτης
Παπαθανασόπουλος Παναγιώτης
Μανταγός Στέφανος
Ναξάκης Στέφανος
Παναγιωτάκης Γεώργιος
Γαρταγάνης Σωτήριος
Επιστημονικό πεδίο
Ιατρική και Επιστήμες ΥγείαςΚλινική Ιατρική
Λέξεις-κλειδιά
Δοκιμασία κεντρικής ακουστικής επεξεργασίας; Ομιλητική δοκιμασία χαμηλού πλεονασμού; Δυσλεξία; Μαθησιακές δυσκολίες; Μαθησιακές διαταραχές; Ακουστική περάτωση; Δοκιμασία ομιλητικής ακοομετρίας; Ουδός αναγνώρισης ομιλίας; Σκορ, στάθμη αναγνώρισης ομιλίας; Διαταραχή κεντρικής ακουστικής επεξεργασίας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
216 σ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)