Η μουσική ως θεραπευτικό μέσο για παιδιά με ψυχικές διαταραχές στο ειδικό σχολείο
Περίληψη
Από νωρίς ο άνθρωπος χρησιμοποίησε τη μουσική ως καταφύγιο, πηγή έμπνευσης
και θεραπευτικό μέσο. Τα τελευταία χρόνια η θεραπευτική εφαρμογή της μουσικής,
ως οργανωμένη κλινική προσέγγιση, επιδιώκει να αφυπνίσει την επιθυμία ασθενών,
με ψυχικές κυρίως παθήσεις, για μουσική δημιουργία, μουσική συνεύρεση και
μοίρασμα εμπειριών. Η συγκεκριμένη εργασία αφορά σε μια ποιοτική ερευνητική
μελέτη που -μέσω της ανάλυσης μαγνητοσκοπημένων μουσικοθεραπευτικών
συνεδριών παιδιών με αυτισμό και παιδιών με νοητική καθυστέρηση- διερευνά τη
διαδικασία δημιουργίας σχέσης ανάμεσα στο θεραπευτή και το παιδί στο πλαίσιο
στιγμών μουσικοθεραπείας που διεξήχθησαν σε ειδικό σχολείο. Η ανάλυση των
θεραπευτικών στιγμών, η οποία πραγματοποιήθηκε μέσω του (Instrument zur
Einschätzung der Beziehungsqualität) εργαλείου EBQ οδήγησε Α) στην αξιολόγηση
της ποιότητας της σχέσης ανάμεσα στο θεραπευτή και το παιδί με αυτισμό ή νοητική
καθυστέρηση κατά τη θεραπεία, Β) στον έλεγχο της αντιστοιχίας της θεραπευτικής ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Since very early, mankind has been using music as a resort, inspiration and
therapeutic means. Quite recently the therapeutic application of music (music
therapy), as an organized clinical approach, attempts to awaken the wish of patients
with psychological disorders, for creating music and musical experience sharing. The
dissertation is a qualitative scientific study, which -by means of analyzing recorded
therapeutic sessions with children with autism or mentally disability- examines the
process of creating a relationship between the therapist and the child in the context of
music-therapeutic moments. The analysis of therapeutic moments, carried out through
the EBQ-instrument led to A) the evaluation of the quality of relationship between the
therapist and the child with autism or mentally disability during therapy, B) the
evaluation of the correspondence of the therapeutic intervention to each child's
developmental level (modus) and C) the appreciation of the positive or n ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (2 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.