Η συμβολή των μουσικών δραστηριοτήτων στη μουσική ανάπτυξη και την κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη παιδιών προσχολικής ηλικίας μέσα από κινητικές και εικονικές αναπαραστάσεις

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνήσει τη συμβολή μουσικών δραστηριοτήτων, που σχετίζονται με κινητικές και εικονικές αναπαραστάσεις της μουσικής, τόσο στη μουσική ανάπτυξη, όσο και στην κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη παιδιών ηλικίας 4-6 ετών. Το ειδικά διαμορφωμένο πειραματικό πρόγραμμα εφαρμόστηκε για 4 μήνες και η διερεύνηση της επίδρασης του στη μουσική ανάπτυξη και την κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών βασίστηκε τόσο σε ποσοτικές, όσο και σε ποιοτικές μεθόδους έρευνας. Η εφαρμογή των ποσοτικών μεθόδων αποσκοπούσε στην αποτύπωση του αναπτυξιακού επιπέδου των παιδιών, ως προς τις μουσικές τους ικανότητες και την κοινωνικοσυναισθηματική τους συμπεριφορά, κατά την αρχή και κατά το τέλος της έρευνας. Στα πλαίσια των ποσοτικών μεθόδων έρευνας, χρησιμοποιήθηκαν κατάλληλα ερωτηματολόγια, για την αξιολόγηση των μουσικών ικανοτήτων και της κοινωνικοσυναισθηματικής συμπεριφοράς των παιδιών, τα οποία συμπληρώθηκαν στην αρχή (pre-test) και στο τέλος (post-test) της έρευν ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of the study is to examine the contribution of musical activities, regarding kinetic and iconic representations of music, to both the musical and the socioemotional development of 4-6 years old children. The specially tailored experimental program was implemented for four months and the examination of its influence on children's musical and socio-emotional development was based both on quantitative and qualitative research methods. The application of the quantitative methods aimed at the imprinting of children's developmental level, regarding their musical abilities and their socio-emotional behavior, at the beginning and at the end of the research. Within the framework of quantitative methods of research appropriate questionnaires were used, which were completed at the beginning (pre-test) and at the end (post-test) of the research. Except from the quantitative evaluation at the beginning and at the end of the research, constant evaluation of children, at a personal level, was ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/21300
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/21300
ND
21300
Εναλλακτικός τίτλος
The contribution of musical activities to the musical development and socio-emotional development of preschool age children through kinetic and iconic representations
Συγγραφέας
Μαγαλιού, Μαρία (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2007
Ίδρυμα
Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Σέργη Λένια
Πανοπούλου-Μαράτου Όλγα
Καλδή Μιράντα
Μαραγκόπουλος Δημήτριος
Άνθης Σωκράτης
Lerch-Καλαβρυτινού Irmgard
Ξανθουδάκης Χάρης
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Τέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Λέξεις-κλειδιά
Μουσική αγωγή; Προσχολική εκπαίδευση; Μουσικές δραστηριότητες; Μουσική ανάπτυξη; Κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη; Προσχολική ηλικία; Κινητικές αναπαραστάσεις της μουσικής; Εικονικές αναπαραστάσεις της μουσικής
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
v, 295 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)