Οι πρώτες προσπάθειες του Νεοελληνικού κράτους για την εισαγωγή της Ειδικής Εκπαίδευσης: η συμβολή της Ρόζας Ιμβριώτη

Περίληψη

Η παρούσα έρευνα προσπαθεί με βάση την ιστορική ερμηνευτική μέθοδο να διερευνήσει σε βάθος τις αντιλήψεις της Ρόζας Ιμβριώτη για την Ειδική Αγωγή και τις πρακτικές που εφάρμοσε στο «Πρότυπο Ειδικό Σχολείο Αθηνών» (Π.Ε.Σ.Α. ) από το 1937 έως το 1940. Ειδικότερα προσπαθεί να εντάξει την ανάπτυξη της Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα στα επιστημονικά και ιδεολογικά ρεύματα της Ευρώπης στο πρώτο μισό του 20ου αιώνα, να εξετάσει τις πολιτικές και επιστημονικές συνεργασίες της Ρόζας Ιμβριώτη στην περίπτωση του Π.Ε.Σ.Α., να διερευνήσει τη συμβολή της στη διαδικασία ίδρυσης και λειτουργίας του σχολείου, να εκτιμήσει τη συμβολή του Π.Ε.Σ.Α. στην ανάπτυξη της ειδικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα και τέλος να ερμηνεύσει τη σχέση της Ρ. Ιμβριώτη με τον Ι. Μεταξά. Σύμφωνα με την παρούσα εργασία την περίοδο της δικτατορίας του Ι. Μεταξά πρωτοστατούν στην ίδρυση και λειτουργία του Π.Ε.Σ.Α. ο υγιεινολόγος Εμμανουήλ Λαμπαδάριος και η Ρ. Ιμβριώτη, οι οποίοι εφαρμόζουν τις αρχές της γερμανικής Μεταρρυθμιστικής Παιδα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Based on the historical interpretive method the present study attempts to examine in depthRoza Imvrioti’s perceptions in regards to Special Education and the practices that she applied at the Model Special Education School of Athens (P.E.S.A.) from 1937 to 1940. Specifically the study attempts to include the development of Special Education in Greece into the scientific and ideological movements of Europe in the first half of the 20th century, examine Roza Imvrioti's political and scientific cooperation in the case of Ρ.E.S.A., her contribution during the process of the founding and operation of the school, to evaluate the contribution of Ρ.E.S.A. to the development of Special Education in Greece and finally, to interpret the relation between R. Imvrioti and I. Metaxa. According to the present study, during the period of I. Metaxa's dictatorship the hygienist E. Lambadanos and R. Imvrioti lead the founding and operation of Ρ.E.S.A. while they apply the principles of the German Reformat ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/27637
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/27637
ND
27637
Εναλλακτικός τίτλος
The initial efforts of the newly-founded Greek state for the introduction of special education: Roza Imvrioti's contribution
Συγγραφέας
Χαρίση, Αντωνία (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2012
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Παιδαγωγική Φλώρινας. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Φωτιάδης Κωνσταντίνος
Ανδρέου Ανδρέας
Μπουζάκης Σήφης
Ηλιάδου-Τάχου Σοφία
Τζήκας Χρήστος
Αναστασίου Δημήτριος
Μπέτσας Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ιμβριώτη, Ρόζα; Λαμπαδάριος, Μιχαήλ; Πρότυπο Ειδικό Σχολείο Αθηνών; Παιδολογία; Ειδική αγωγή; Σχολική υγιεινή
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
498 σ., εικ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)