Η γερμανική μεταρρυθμιστική παιδαγωγική και οι επιδράσεις της στην ελληνική εκπαίδευση κατά τις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα

Περίληψη

Στην εργασία αυτή επιχειρείται η διερεύνηση της επίδρασης που άσκησε η γερμανική Μεταρρυθμιστική Παιδαγωγική στην ελληνική εκπαίδευση κατά τις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα. Εξετάζεται διεξοδικά η εμφάνιση του παιδαγωγικού αυτού ρεύματος στη Γερμανία και στη συνέχεια ερευνάται η επίδρασή του στην ελληνική πραγματικότητα κυρίως μέσω των Ελλήνων παιδαγωγών, οι οποίοι σπούδασαν Παιδαγωγική στη Γερμανία κατά το ίδιο χρονικό διάστημα. Η ανίχνευση της επίδρασης αυτής αποσκοπεί στην κατανόηση της πορείας που ακολούθησαν τα ελληνικά εκπαιδευτικά πράγματα κατά τη σημαντική αυτή ιστορική περίοδο, ώστε να δοθούν ερεθίσματα για την πληρέστερη ερμηνείατης μεταγενέστερης ελληνικής εκπαιδευτικής πραγματικότητας και για ένα ασφαλέστερο σχεδίασμά της μελλοντικής της πορείας.

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In this work an investigation is attempted ofthe effect that the German Reforming Pedagogics had on Greek education in the first decades ofthe 20th century. The appearance of this pedagogic current in Germany is thoroughly examined and afterwards it is searched its effect on the Greek reality mainly through the Greek educators, who studied Pedagogics in Germany at that time. The examination of this effect aims to the comprehension ofthe course that the Greek educational matters followed at this important historical period, so that stimuli are given for a more complete interpretation of the later Greek educational reality and for a safer planning ofits future course.

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In dieser Arbeit wird die Untersuchung des Einflusses versucht, der die deutsche Reformpädagogik in der griechischen Ausbildung in den ersten Jahrzehnten des 20. Jahrhunderts übte. Es wird die Erscheinung dieses pädagogischen Stromes in Deutschland ausführlich überprüft und danach wird seinen Einfluss in der griechischen Wirklichkeit hauptsächlich durch die griechischen Erzieher,die Pädagogik in Deutschland in dieser Zeit studierten, gesucht. Die Abfragung dieses Einflusses zielt auf das Erfassen der Richtung der griechischen pädagogischen Sachen in dieser wichtigen historischen Periode, damit Anregungen für die komplettere Deutung von der späteren griechischen pädagogischen Wirklichkeit und für eine sichere Planung ihres zukünftigen Kurses gegeben werden.

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/20168
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/20168
ND
20168
Συγγραφέας
Κοντομήτρος, Γεώργιος (Πατρώνυμο: Α.)
Ημερομηνία
2006
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστημών του Ανθρώπου. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Χαρίτος Χαράλαμπος
Χριστιάς Ιωάννης
Αντωνίου Χρήστος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Παιδαγωγική, Μεταρρυθμιστική; Σύστημα Φρανκφούρτης; Κίνημα νεολαίας; Φοιτητές; Νεολαία; Γυναικείο κίνημα; Παιδαγωγεία; Σχολεία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
650 σ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)