Ειδοποιοί διαφορές των αισθητικών κριτικών προτάσεων από άλλα είδη κριτικών προτάσεων

Περίληψη

Η υπόθεση εργασίας της διατριβής βασίζεται στη δυνατότητα σαφούς διάκρισης μεταξύ των αισθητικών κριτικών προτάσεων από τα υπόλοιπα είδη προτάσεων, οσάκις οι πρώτες καλούνται να εφαρμοστούν σε εικαστικές δομές αυτοδύναμες (έργα τέχνης), ενώ οι δεύτερες όταν εφαρμόζονται σε εικαστικές δομές έμμεσης αναφορικότητας (αισθητικά αντικείμενα). Τούτο στηρίζεται σε δύο προϋποθέσεις: α) στο γεγονός ότι υπάρχει ένα μόνιμο βιολογικό-νευρωνικό υπόβαθρο της ανθρώπινης αντίληψης που συνδέεται φιλοσοφικά, λογικά και κοινωνιολογικά προς όλες τις αντιδράσεις οι οποίες προκύπτουν από ό,τι ονομάζεται “κοινή λογική” (η εμπειριοκρατική γραμμή σκέψης), ενώ κατ' αντίθεσιν, υπάρχει ένα δευτερογενές μέρος της ανθρώπινης σκέψης που καταλήγει σε ερμηνείες, δόξες και φαντασιακές αντιδράσεις, οι οποίες προκύπτουν από ό,τι ονομάζουμε “φαινομενολογική ανταπόκριση” (η ιδεαλιστική γραμμή σκέψης), β) στο γεγονός ότι τα έργα τέχνης, κατά την εποχή της ακατάπαυστης παροχής και διακίνησης ανιεράρχητων εικόνων, φαίνεται να ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The study case of the thesis is based on the possibility of a specific distinction between aesthetic critical judgements and all the other kinds of statements each time the former are called to be implemented in autonomous plastic structures (works of art), while the latter are implemented in plastic structures of indirect referentiality (aesthetic objects). The above is based on two conditions: a) on the fact that there is a permanent biological-neural substratum of human perceiving, which is connected philosophically, logically and sociologically with all the reactions resulting from what is known as “common sense” (the empiriocratic line of thought), while in contrast, there is a secondary part of human thought ending up in interpretations, popular beliefs and fantasy reactions, resulting from what is known as “phenomenological response” (idealistic line of thought), b) on the fact that, in the era of a continuous supply and distribution of un-estimated images, works of art seem to ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/27309
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/27309
ND
27309
Εναλλακτικός τίτλος
Specific distinctions between aesthetic critical judgements and other kinds of critical statements
Συγγραφέας
Καραγιάννη, Αικατερίνη (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2012
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών
Εξεταστική επιτροπή
Αργυράκη Ρεγγίνα
Χατζηϊωαννίδης Φώτης
Λάββα Στέλλα
Φωκάς Ιωάννης
Σαχίνης Ξένης
Σαββόπουλος Χάρης
Πασχαλίδης Γρηγόρης
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Λέξεις-κλειδιά
Αισθητικές κριτικές προτάσεις; Αισθητική αξιολόγηση; Αισθητική ερμηνεία; Αισθητική αποτίμηση; Μοντέρνο - μεταμοντέρνο; Ενεργητική όραση - παθητική όραση; Αντικειμενιστικά αισθητικά κριτήρια; Νευροαισθητική
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)