Χωροπλαστικές εκφράσεις και αρχιτεκτονημένος χώρος μετά την εννοιολογική τέχνη: Παραδείγματα από την έκθεση Documenta 1955-2007
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Taking as a starting point the disruption of illusion in art after 1960, this dissertation discusses the transition of action and meaning from the illusory pictorial space, which is the space of solid meanings and representations, to the real physical and social space. This spatioplastic dialectic informs both the generation of objects, either works of art or everyday products, and also the conditions of spatial production and experience. From the non-representational expression of early-conceptual art to the augmented-space environments and relational practices after the 1990's, space becomes the center of reference, interaction and recognition of productive meanings.The basic hypothesis involves the idea of a generalized field for theory and intervention, concepts and materials, objects and social processes. The configuration of objects and the production of space lie beyond conventional materiality and concrete programs and identities. The form and meaning of contemporary objects an ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (7.17 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.