Περιβαλλοντικές επιστήμες στην εκπαίδευση: διδασκαλία του φαινομένου του ανέμου σε υποψήφιους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

Περίληψη

Η διατριβή προσεγγίζει τη διδασκαλία ενός θέματος των Περιβαλλοντικών Επιστήμων και η έρευνα που πραγματοποιήθηκε είχε τρεις ερευνητικούς στόχους: α) να διερευνηθεί ποιες μετεωρολογικές έννοιες και φαινόμενα περιέχονται στα διδακτικά εγχειρίδια Α/θμιας και Β/θμιας εκπ/σης, β) να διερευνηθεί ποιες γνώσεις έχουν οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για το φαινόμενο του άνεμου, γ) να διερευνηθεί σε ποιο βαθμό συνέβαλε η διδακτική ακολουθία που σχεδιάστηκε με βάση το μοντέλο διερευνητικής μάθησης Learning for Use στη βελτίωση των γνώσεων των υποψήφιων εκπαιδευτικών για τον άνεμο. Για την επίτευξη του πρώτου στόχου διενεργήθηκε σημασιολογική ανάλυση περιεχομένου με ταξινομικό χαρακτήρα στα ισχύοντα ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ Φυσικών Επιστήμων και στα εγχειρίδια Α/θμιας & Β/θμιας εκπ/σης. Για την επίτευξη των δύο άλλων στόχων χρησιμοποιήθηκαν αρχικό-τελικό ερωτηματολόγιο, στοιχεία από συμπληρωμένα φύλλα εργασίας και στοιχεία από ημιδομημένες συνεντεύξεις. Διαπιστώθηκε ότι οι στόχοι που άπτοντα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This doctoral thesis studies a subject of Environmental Science. It has three research aims: a) to examine which meteorological concepts and phenomena are included into Greek school textbooks, b) to explore the extent pre-service elementary teachers were aware of the wind phenomenon, c) to check the extent, the proposed teaching sequence based on the Learning for Use model of inquiry based learning improved pre service elementary teachers knowledge about wind. In order to achieve the first goal semantic content analysis on current syllabus and textbooks of primary and secondary education was implemented In order to achieve the second and third goal, written questionnaires, instructional sheets and semi-structured interviews were used. Results show that meteorological didactic aims on syllabus are limited and that student activities in textbooks are descriptive and linguistic. Pre-service elementary teachers initial knowledge about wind is minimal. The teaching sequence implemented had ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/27185
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/27185
ND
27185
Συγγραφέας
Μανδρίκας, Αχιλλέας (Πατρώνυμο: Αδαμάντιος)
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος
Εξεταστική επιτροπή
Σκορδούλης Κωνσταντίνος
Χαλκιά Κρυσταλλία
Καλκάνης Γεώργιος
Στάμου Γεώργιος
Παπαδημητρίου Βασιλική
Σταύρου Δημήτριος
Μαυρικάκη Ευαγγελία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Περιβαλλοντικές επιστήμες; Μετεωρολογία; Άνεμος; Υποψήφιοι εκπαιδευτικοί; Εκπαίδευση; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
319 σ., εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)