Παράγοντες που επηρεάζουν τη μεταβλητότητα των σχολείων των μικρών πελαγικών ψαριών και διερεύνηση του ρόλου τους στο οικοσύστημα με οικ...
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
This thesis studies small pelagic fish schools’ variability, using hydroacoustic data collected during eight research cruises in the North Aegean Sea. Data analysis revealed that discrimination of schools belonging to different species was feasible and was even more satisfactory when restricting the time scale and the number of species considered. Schools of juvenile anchovy (Engraulis encrasicolus) and sardine (Sardina pilchardus) differed from adult schools for both species. Concerning sardine, juvenile schools were smaller, presenting discrete bathymetric distribution compared to adult ones. A threshold length (10.7 cm) was estimated at which “juvenile school” structure changed to “adult school”. In contrast, concerning anchovy, a progressive change in most school descriptors was observed, following the increase in individuals’ length. Differences in internal school structure of juveniles and adults are a result of adaptations in different metabolic needs and predation pressure of t ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (4.22 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.