Τα ολιγοθέσια δημοτικά σχολεία στην Ελληνική εκπαίδευση: θεωρητική και εμπειρική προσέγγιση

Περίληψη

Με την παρούσα διδακτορική διατριβή δίνονται για πρώτη φορά στη Ελλάδα πρωτογενή εμπειρικά δεδομένα για τον τύπο των Ολιγοθέσιων Δημοτικών Σχολείων. Επιδιώκονται δύο κύριοι στόχοι: Α) Σύγκριση των σχολικών επιδόσεων μαθητών Ολιγοθέσιων Δημοτικών Σχολείων με τη σχολική επίδοση μαθητών Πολυθεσιών Δημοτικών Σχολείων και καταγραφή εμπειριών και στάσεων των μαθητών και των δύο τύπων σχολείων έναντι του σχολείου στο οποίο φοιτούν. Β) Διερεύνηση των στάσεων και των απόψεων των εκπαιδευτικών που εργάζονται σε Ολιγοθέσια Δημοτικά Σχολεία για το συγκεκριμένο σχολικό τύπο. Το θέμα των Ολιγοθέσιων είναι σημαντικό δεδομένου ότι σε πολλές χώρες της Ευρώπης αλλά και στις ΗΠΑ υπάρχουν περιοχές, στις οποίες συναντώνται με αυξημένη συχνότητα Ολιγοθέσια Δημοτικά Σχολεία. Οι απόψεις για την «αποτελεσματικότητα» των σχολείων αυτών σε σχέση με τις σύγχρονες εκπαιδευτικές απαιτήσεις διίστανται μεταξύ υποστηριχτών και επικριτών. Στο πρώτο μέρος της διατριβής γίνεται εκτεταμένη επισκόπηση στη θεματική των Ολιγ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

With the present thesis, there are quoted for the first time in Greece primary data concerning the type of the elementary schools of restricted classes. Two main goals are pursued a) Comparison of school performance of the pupils of elementary schools with pupils of elementary schools with many classes, as well as registration of experiences and attitudes of pupils at the school where they study b) Investigation of attitudes and opinions of the teachers, working in elementary schools with restricted classes against those schools. The subject of restricted classes is significant, given that in many countries of Europe and USA there are sparsely inhabited areas, where we meet schools with restricted classes. The opinions for the effectiveness of that schools, in relation to the modem pedagogic demands, differ between supporters and critics. In the first part of the thesis we have an extended review in the thematic of the elementary school of restricted classes, in international and greek ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/13524
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/13524
ND
13524
Συγγραφέας
Φύκαρης, Ιωάννης (Πατρώνυμο: Μ.)
Ημερομηνία
2002
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Κελπανίδης Μιχάλης
Ξωχέλλης Παναγιώτης
Τερζής Νικόλαος
Χατζηδήμου Δημήτριος
Παπαναούμ Ζωή
Βαρμάζης Νικόλαος
Δόικου Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Πολυθέσια σχολεία; Γλώσσα; Μαθηματικά; Σχολικές επιδόσεις; Εκπαιδευτικοί; Ολιγοθέσια σχολεία; Δημοτικά σχολεία; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
365 σελ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)