Κατασκευή και εφαρμογή προγράμματος παρέμβασης σε παιδιά με αναγνωστικές δυσκολίες με χρήση διαβαθμισμένων βιβλίων παιδικής λογοτεχνίας

Περίληψη

Η παρούσα μελέτη είναι μια εμπειρική -ποσοτική και ποιοτική- έρευνα που επιχειρεί να καλύψει το κενό που υπάρχει στον ελληνικό χώρο όσον αφορά τα προγράμματα αποκατάστασης των αναγνωστικών δυσκολιών μέσα από μια ολιστική προσέγγιση του μαθητή με έμφαση στην ενδυνάμωσή του ως αναγνώστης. Για το λόγο αυτό χρησιμοποιούνται βιβλία παιδικής λογοτεχνίας διαβαθμισμένης αναγνωστικής δυσκολίας, που αναπτύσσουν τα κίνητρα του παιδιού για ανάγνωση, και ενισχύουν το αυτοσυναίσθημα του πτωχού αναγνώστη. Ειδικότερα, κατασκευάζεται ένα πρόγραμμα παρέμβασης που προσεγγίζει ολιστικά τον μαθητή και εφαρμόζεται σε 40 μαθητές με αναγνωστικές δυσκολίες, προκειμένου να ελεγχθεί η αποτελεσματικότητά του. Περιλαμβάνει: (α) Την κατασκευή ενός σύντομου προκριματικού κριτηρίου αναγνωστικής ικανότητας για τον έγκαιρο εντοπισμό των μαθητών με αναγνωστικές δυσκολίες (αρχή β΄ τάξης) και τη δυνατότητα δημιουργίας του αναγνωστικού προφίλ τους. (β) Την κατασκευή μίας φόρμας διαβάθμισης βιβλίων παιδικής λογοτεχνίας σε ε ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/24668
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/24668
ND
24668
Εναλλακτικός τίτλος
Creating and evaluating an intervention program for students with reading problems, using leveled literacy books
Συγγραφέας
Μπελίτσου, Αναστασία
Ημερομηνία
2009
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Πολυχρονοπούλου Σταυρούλα
Κολιάδης Εμμανουήλ
Καλογήρου Γεωργία
Κατσίκη-Γκιβάλου Άντα
Πάτσιου Βασιλική
Βρεττός Ιωάννης
Μαλαφάντης Κωνσταντίνος
Λέξεις-κλειδιά
Αναγνωστικές δυσκολίες; Μαθητές, Ολιστική προσέγγιση του; Γλώσσα, Ολιστική προσέγγιση της; Κίνητρα ανάγνωσης; Αυτοεκτίμηση; Συναισθηματική νοημοσύνη; Βιβλία, Διαβαθμισμένα λογοτεχνικά; Αναγνώστες, Πτωχοί
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
442 σ., εικ.

Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)