Περίληψη
Σκοπός Η μελέτη ύπαρξης προβλημάτων φωνής σε νηπιαγωγούς στο Ηράκλειο Κρήτης. Μεθοδολογία Στη μελέτη για τη μετάφραση και την πολιτισμική προσαρμογή του VHI από την Αγγλική γλώσσα στην Ελληνική έλαβαν μέρος 67 άτομα με προβλήματα φωνής. Την ομάδα ελέγχου απετέλεσαν 79 άτομα χωρίς προβλήματα φωνής. Στη συνέχεια, ο προσαρμοσμένος στην Ελληνική γλώσσα «Δείκτης Φωνητικής Δυσχέρειας» (VHI) και το «Προφίλ Επαγγελματικής Φωνής» δόθηκαν σε δείγμα 200 νηπιαγωγών σε νηπιαγωγεία του Ηρακλείου Κρήτης, εκ των οποίων συμπληρώθηκαν τα 151 (75,5%), ενώ για την ομάδα ελέγχου χρησιμοποιήθηκαν 102 νοσηλευτές/νοσηλεύτριες που υπηρετούσαν σε διάφορα τμήματα του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Ηρακλείου Κρήτης. Επίσης, έγιναν μετρήσεις θορύβου σε νηπιαγωγεία του Ηρακλείου Κρήτης για να εξεταστεί η ένταση του θορύβου μέσα στις τάξεις. Η συλλογή των δεδομένων έγινε από το Μάιο του 2007 έως και τον Ιούνιο του 2008. Την όλη μελέτη ενέκρινε η Επιτροπή Ηθικής και Δεοντολογίας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κρή ...
Σκοπός Η μελέτη ύπαρξης προβλημάτων φωνής σε νηπιαγωγούς στο Ηράκλειο Κρήτης. Μεθοδολογία Στη μελέτη για τη μετάφραση και την πολιτισμική προσαρμογή του VHI από την Αγγλική γλώσσα στην Ελληνική έλαβαν μέρος 67 άτομα με προβλήματα φωνής. Την ομάδα ελέγχου απετέλεσαν 79 άτομα χωρίς προβλήματα φωνής. Στη συνέχεια, ο προσαρμοσμένος στην Ελληνική γλώσσα «Δείκτης Φωνητικής Δυσχέρειας» (VHI) και το «Προφίλ Επαγγελματικής Φωνής» δόθηκαν σε δείγμα 200 νηπιαγωγών σε νηπιαγωγεία του Ηρακλείου Κρήτης, εκ των οποίων συμπληρώθηκαν τα 151 (75,5%), ενώ για την ομάδα ελέγχου χρησιμοποιήθηκαν 102 νοσηλευτές/νοσηλεύτριες που υπηρετούσαν σε διάφορα τμήματα του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Ηρακλείου Κρήτης. Επίσης, έγιναν μετρήσεις θορύβου σε νηπιαγωγεία του Ηρακλείου Κρήτης για να εξεταστεί η ένταση του θορύβου μέσα στις τάξεις. Η συλλογή των δεδομένων έγινε από το Μάιο του 2007 έως και τον Ιούνιο του 2008. Την όλη μελέτη ενέκρινε η Επιτροπή Ηθικής και Δεοντολογίας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης. Αποτελέσματα Η Ελληνική μετάφραση του VHI είναι μια έγκυρη και αξιόπιστη εκτίμηση της αντίληψης που έχουν οι ίδιοι οι ασθενείς για τη διαταραχή της φωνής τους. Στη μελέτη αυτή το ελληνικό VHI έδειξε ότι υπάρχουν σημαντικές διαφορές μεταξύ της ομάδας διαταραχών φωνής και της ομάδας ελέγχου. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι νηπιαγωγοί είχαν υψηλότερη βαθμολογία στις δύο υποκλίμακες του VHI, τη φυσική (VHI 11-20) και τη συναισθηματική (VHI 21-30), καθώς επίσης και στη συνολική βαθμολογία (VHI 1-30) σε σχέση με τους νοσηλευτές/ νοσηλεύτριες. Υπάρχει διαφοροποίηση σε ορισμένους παράγοντες που μπορεί να είναι υπεύθυνοι για την εμφάνιση προβλημάτων φωνής στους νηπιαγωγούς και στους νοσηλευτές/νοσηλεύτριες. Οι παράγοντες αυτοί για τους νηπιαγωγούς έχουν σχέση περισσότερο με τη χρήση φωνής ενώ για τους νοσηλευτές/νοσηλεύτριες έχουν σχέση περισσότερο με την υγιεινή της φωνής. Οι παράγοντες κινδύνου που επηρεάζουν τη φωνή των νηπιαγωγών είναι άμεσοι και έμμεσοι. Άμεσοι παράγοντες είναι η δυνατή φωνή και ο καθημερινός χρόνος ομιλίας στο τηλέφωνο. Έμμεσοι παράγοντες είναι η παλινδρόμηση, οι φλεγμονές του ανώτερου αναπνευστικού συστήματος και η έλλειψη επαρκούς ενυδάτωσης. Ο καθημερινός χρόνος ομιλίας στο τηλέφωνο, η παλινδρόμηση και οι φλεγμονές του ανώτερου αναπνευστικού συστήματος βρέθηκαν επίσης να επηρεάζουν τη φωνή των νοσηλευτών/νοσηλευτριών. Συμπεράσματα Η εφαρμογή του VHI στην Ελληνική γλώσσα παρέχει ένα πρόσθετο έγκυρο εργαλείο στον κλινικό για να μπορέσει να καταλάβει τον τρόπο με τον οποίο οι ασθενείς αντιλαμβάνονται το πρόβλημα της φωνής τους. Περαιτέρω χρήση του «Δείκτη Φωνητικής Δυσχέρειας» (VHI) είναι δυνατόν να παρέχει έγκυρα και αξιόπιστα δεδομένα για την έκβαση μιας θεραπείας, όταν χρησιμοποιείται πριν και μετά τη θεραπεία. Σύμφωνα με τον προσαρμοσμένο στην Ελληνική Γλώσσα «Δείκτη Φωνητικής Δυσχέρειας» (VHI), οι νηπιαγωγοί παρουσιάζουν περισσότερα προβλήματα φωνής σε σχέση με τους νοσηλευτές/νοσηλεύτριες, όπως αναφέρουν οι ίδιοι. Οι νηπιαγωγοί χρησιμοποιούν τη φωνή τους πιο έντονα στον εργασιακό τους χώρο σε σχέση με τους νοσηλευτές/νοσηλεύτριες. Για την ύπαρξη προβλημάτων φωνής στους νηπιαγωγούς επιβαρυντικό ρόλο παίζουν εκτός από τη δυνατή ένταση της φωνής και παράγοντες κινδύνου όπως η έλλειψη επαρκούς ενυδάτωσης, η παλινδρόμηση και οι φλεγμονές του ανώτερου αναπνευστικού συστήματος.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Aim The study of voice problems in kindergarten teachers in Heraklion, Crete. Methodology In the study for the translation and the cultural adaptation of the VHI from English into Greek 67 subjects with voice problems participated. The control group consisted of 79 subjects without voice problems. Then, the Greek VHI and the “Professional Voice Profile” were given to a sample of 200 kindergarten teachers in Heraklion, Crete, of which 151 were filled in (75,5%). For the control group 102 nurses were used, who served at various Departments at the University Hospital of Heraklion, Crete. In addition, noise measurements were carried out in kindergartens in Heraklion, Crete in order to examine the level of noise in the classrooms. The collection of data took place between May 2007 and June 2008. The study was approved by the Ethics and Deontology Committee of the Medical School of the University of Crete, Greece. Results The Greek translation of the VHI is a valid and reliable assessment o ...
Aim The study of voice problems in kindergarten teachers in Heraklion, Crete. Methodology In the study for the translation and the cultural adaptation of the VHI from English into Greek 67 subjects with voice problems participated. The control group consisted of 79 subjects without voice problems. Then, the Greek VHI and the “Professional Voice Profile” were given to a sample of 200 kindergarten teachers in Heraklion, Crete, of which 151 were filled in (75,5%). For the control group 102 nurses were used, who served at various Departments at the University Hospital of Heraklion, Crete. In addition, noise measurements were carried out in kindergartens in Heraklion, Crete in order to examine the level of noise in the classrooms. The collection of data took place between May 2007 and June 2008. The study was approved by the Ethics and Deontology Committee of the Medical School of the University of Crete, Greece. Results The Greek translation of the VHI is a valid and reliable assessment of patients’ self-perception of voice handicap. In this study, a control group and a voice-disordered group demonstrated that the Greek VHI significantly discriminated between the two groups of subjects. The results showed that kindergarten teachers had higher VHI scores in the physical and the emotional subscales, as well as, in the total sum of the VHI as compared to nurses. There is a difference in certain factors that may be responsible for the appearance of voice problems in kindergarten teachers and in nurses. Regarding kindergarten teachers these factors are more related to voice use, whereas for the nurses they are more related to vocal hygiene. The risk factors that affect the voice of kindergarten teachers are direct and indirect. The direct factors are loud voice and the time spent on the phone daily. The indirect factors are reflux, infections of the upper respiratory tract, and lack of adequate hydration. The time spent on the phone daily, reflux and infections of the upper respiratory tract were also found to affect the voice of nurses. Conclusions Application of the Greek VHI provides an additional valid tool for the clinician to understand the manner in which patients perceive their voice problem. Further work with the Greek VHI may show that this assessment tool can provide valid and reliable outcome data when used before and after treatments. According to the Greek VHI, kindergarten teachers present more self-reported voice problems as compared to nurses. Kindergarten teachers use their voice more intensely at work as compared to nurses. Apart from loud voice use by kindergarten teachers that contributed to voice problems, additional risk factors were lack of adequate hydration, reflux and infections of the upper respiratory tract.
περισσότερα