Προάγοντας τη δημιουργική σκέψη: ο ρόλος των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

Περίληψη

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια αυξανόμενη απαίτηση για δημιουργικότητα σε όλους τους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας. Η πρωτοβάθμια εκπαίδευση πασχίζει να συμβαδίσει με τις νέες κοινωνικοοικονομικές ανάγκες και να προετοιμάσει τους δημιουργικούς πολίτες του μέλλοντος. Αν και οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης παίζουν καθοριστικό ρόλο, άλλοτε θετικό και άλλοτε αρνητικό, στην καλλιέργεια της δημιουργικότητας των μαθητών, λίγες έρευνες έχουν διεξαχθεί σχετικά με τη συμβολή τους στην καλλιέργεια της δημιουργικής σκέψης των μαθητών και τις απόψεις τους για το θέμα αυτό. Η θεμελιωμένη γνώση (situated knowledge) των Ελλήνων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και η εμπειρία τους από την προώθηση της δημιουργικής σκέψης στις σχολικές τάξεις, μπορούν να προσφέρουν χρήσιμες πληροφορίες και οπτικές στους συναδέλφους τους, σε επιστήμονες ερευνητές αλλά και στις εκπαιδευτικές αρχές όπως και στους σχεδιαστές της εκπαιδευτικής πολιτικής. Για το λόγο αυτό, ο βασικός σκοπός τ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

We are currently witnessing an increasing social demand for creativity in almost every field of human activity. Primary education is striving to keep pace with these new social needs and prepare creative future citizens. It is well accepted that teachers play a key role, positively or negatively, in fostering students’ creative thinking, but limited research has been conducted into this topic. Thus, the basic aim of this study was to investigate Greek primary teachers’ situated knowledge, experiences, and implicit theories of fostering students’ creative thinking, mainly through the use of empirical data. A mixture of methods was employed, including surveys, focus groups, and literature research. The data analysis revealed that teachers’ practices are influenced mainly by inconsistent implicit theories and by widespread misconceptions about creativity. In addition, several factors inhibit teachers in fostering students’ creative thinking, such as inadequate initial teacher education an ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/23545
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/23545
ND
23545
Εναλλακτικός τίτλος
Fostering creative thinking: the role of primary teachers
Συγγραφέας
Καμπύλης, Παναγιώτης (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
University of Jyvaskyla. Faculty of Information Technology. Department of Computer Science and Information Systems
Εξεταστική επιτροπή
Berki Eleni
Saariluoma Pertti
Vosniadou Stella
Craft Anna
Heikkila Kristina
Λέξεις-κλειδιά
Προαγωγή δημιουργικής σκέψης; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, Δημιουργικότητα στο πλαίσιο της; Εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας, Αντιλήψεις για τη δημιουργικότητα; Συνεργατική δημιουργικότητα; Δημιουργικότητα, Άδηλες θεωρίες για τη; Πολύπλευρη σκέψη; Δημιουργικότητα, Αναλυτικό πλαίσιο για την ανάλυση των συνεπειών της; Επιμόρφωση εκπαιδευτικών; Εκπαιδευτικοί, Επιμόρφωση
Χώρα
Φινλανδία
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
300 σ., εικ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)