Πεποιθήσεις των νηπιαγωγών, δασκάλων και καθηγητών σχετικά με τη χρήση της ιστορίας των φυσικών επιστημών (ΙΦΕ) στη διδασκαλία τους

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των πεποιθήσεων νηπιαγωγών, δασκάλων και καθηγητών φυσικής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (α) για τη φύση της επιστημονικής γνώσης, (β) για τη μάθηση στις Φυσικές Επιστήμες και (γ) για τους σκοπούς της εκπαίδευσης στις Φυσικές Επιστήμες (ΦΕ). Στην παρούσα εργασία η Ιστορία των Φυσικών Επιστημών (ΙΦΕ) αξιοποιείται ως πλαίσιο, ως περιβάλλον ή ως “φυσιολογικός τόπος” για τη διερεύνηση των πεποιθήσεων των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων. Από την πλευρά της μεθοδολογίας, η παρούσα έρευνα ακολούθησε τη “μικτή μέθοδο”, με σκοπό την τριγωνοποίηση των δεδομένων. Συγκεκριμένα, χρησιμοποιήθηκαν ερωτηματο-λόγια για τη συλλογή δεδομένων στα ερωτήματα της έρευνας, κατασκευάστηκαν σενάρια, στα οποία ζητήθηκαν ανοικτές απαντήσεις των εκπαιδευτικών για τα ερωτήματα της έρευνας, και, τέλος, χρησιμοποιήθηκαν ημιδομημένες συνεντεύξεις για την καταγραφή των πεποιθήσεων των εκπαιδευτικών. Η έρευνα τελικά δεν κατέδειξε στατιστικά διαφοροποιήσιμες πεποιθήσεις ως ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of this study was to investigate the beliefs of preschool teachers, primary school teachers and physics teachers of secondary education about (a) the nature of scientific knowledge, (b) science learning, and (c) the aims of science education. In the present work the History of Science (HoS) is employed as a frame, as a context or as a “natural place” for the investigation of the above mentioned beliefs of the teachers. As far as methodology is concerned, the present research followed the “mixed method”, aiming at the “triangulation” of data. More specifically, (a) questionnaires were used for data collection, (b) scenarios with open questions to be answered by the subjects of the research were constructed, and (c) semi-structured interviews for the recording of the teachers’ beliefs were employed. The research finally showed that there are no statistically diversifiable beliefs among teachers as for the factor “specialization”. “Studies” and “years of service” are factors ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/22207
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/22207
ND
22207
Εναλλακτικός τίτλος
Beliefs of preschool teachers, primary school teachers and physics teachers of secondary education about the use of History of Science (HoS) in Science Teaching.
Συγγραφέας
Πολυζώης, Γεώργιος του Δημήτριος
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών
Εξεταστική επιτροπή
Παπαϊωάννου Απόστολος
Κόκκοτας Παναγιώτης
Κιτσαράς Γεώργιος
Καλδρυμίδου Μαρία
Ραβάνης Κωνσταντίνος
Κώτσης Κωνσταντίνος
Πλακίτση Κατερίνα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαιδευτικοί, Πεποιθήσεις; Ιστορία των φυσικών επιστημών; Επιστημονική γνώση; Μάθηση στις φυσικές επιστήμες; Σκοποί της εκπαίδευσης στις φυσικές επιστήμες; Επιστημονικός αλφαβητισμός
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2 τ. ( 291 ; 135 σ.), εικ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)