Η συμβολή του παραμυθιού στη διδασκαλία του γλωσσικού μαθήματος στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: εφαρμογή στην ΣΤ' τάξη

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present thesis studies the contribution of fairytales in the teaching of the written language to primary school students. The research critically studies the way in which the students handled the various types of written activities presented to them. At the same time, the research assesses the degree of their familiarity with the context and structure of the texts of the fairytale and evaluates the dexterity of the students involved to duly construe and infer the context and the meaning of the fairytale utilizing the written language, the degree of control exerted in the spelling, grammar, and punctuation, as well as the scope of the vocabulary they chose in their articulation. The thesis also considers, in an evaluative manner, the mentality and the predisposition of the students towards the written language. The research also concentrated on their personal predispositions and their attitudes as authors. The research concluded that the fairytale contributes functionally to the pro ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/21834
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/21834
ND
21834
Εναλλακτικός τίτλος
The instructional contribution of fairytales in student's writing skills: applications in 6th grade
Συγγραφέας
Ντοροπούλου, Μαρία του Ελευθέριος
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Μαλαφάντης Κωνσταντίνος
Αλεξιάδης Μηνάς
Νάκας Αθανάσιος
Τριλιανός Αθανάσιος
Βρεττός Ιωάννης
Κακάμπουρα Ρέα
Μαγουλά Ευγενία
Λέξεις-κλειδιά
Διδακτική γραπτού λόγου; Παραμύθι ως κειμενικό είδος; Αξιολόγηση γραπτών γλωσσικών δεξιοτήτων; Παιδαγωγική γραφής; Δημοτικό σχολείο
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
254 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)